Ga naar inhoud

8800gts overkill voor mijn systeem?


Aanbevolen berichten

ik ben van plan om mijn 7600gt te vervangen voor een snellere kaart met het oog op o.a "Airborne" en ander recente games. na lezen van reviews en dit forum dacht ik eerst aan een 1950pro, betaalbaar en snel genoeg(denk ik) de nieuwe 8600gts is ook redelijk betaalbaar maar legt het qua snelheid af tegen de 1950pro. nu las ik in het augustus nr van CT! dat de beeldkwaliteit van de 8600 kaarten erg goed was (net als die van de 8800 kaarten), zelfs "beduidend beter dan die van de 1950pro" vanwege die betere beeldkwaliteit denk ik dus uiteindelijk maar te kiezen voor een 8800gts met 320mb. mijn vragen: is een 8800gts niet te veel van het goede gelet op de rest van mijn systeem?: athlon 64 4000+,1gb geheugen, asus a8n-e,windows xp home. hoe zit het met de beeldkwaliteit van de 1950pro vergeleken met die van de 8600/8800 kaarten?m.a.w is die beelkwaliteit echt zo veel minder als in het artikel van CT! gesteld wordt alvast bedankt voor de reacties frank
Link naar reactie
Je moet de prijs natuurlijk ook wat in de gaten houden. Een x1950pro heb je al voor 99 euro. De beeldkwaliteit van de 8600gts zou wel beter kunnen zijn, maar hij is trager dan een x1950pro, en een stuk duurder. Deze lijkt me ook beter in evenwicht met de rest van je systeem. http://www.dollarshops.eu/product_info.php/cPath/1_37_42_181/products_id/85
Link naar reactie
bedankt voor de reacties tot nu toe. wat betreft de laatste reactie: mijn verhaal is misschien niet overal even duidelijk, maar het gaat me inderdaad om de vraag of die 8800gts niet teveel van het goede is voor het systeem wat ik op dit moment heb. vanwege de goede prijs/ prestatie verhouding van de 1950pro was deze mijn eerste keus als vervaning van mijn 7600gt de 8800gts kwam pas in beeld nadat ik in CT! had gelezen dat de beelkwaliteit van de 8600/8800 zoveel beter zou zijn als die van de 1950pro vervolgens viel voor mij de 8600 af vanwege de matige prestaties in games, blijft over de afweging tussen de 1950pro en de 8800gts. de 1950pro zou een beter keus zijn gezien mijn systeem begrijp ik uit jullie antwoorden. blijf toch benieuwd of iemand weet hoe ik de zgn mindere beeldkwalitieit van die 1950pro moet zien, en of er iemand is die zich er echt aan stoort.
Link naar reactie
[quote:7069b0876d="landh"]bedankt voor de reacties tot nu toe. wat betreft de laatste reactie: mijn verhaal is misschien niet overal even duidelijk, maar het gaat me inderdaad om de vraag of die 8800gts niet teveel van het goede is voor het systeem wat ik op dit moment heb. vanwege de goede prijs/ prestatie verhouding van de 1950pro was deze mijn eerste keus als vervaning van mijn 7600gt de 8800gts kwam pas in beeld nadat ik in CT! had gelezen dat de beelkwaliteit van de 8600/8800 zoveel beter zou zijn als die van de 1950pro vervolgens viel voor mij de 8600 af vanwege de matige prestaties in games, blijft over de afweging tussen de 1950pro en de 8800gts. de 1950pro zou een beter keus zijn gezien mijn systeem begrijp ik uit jullie antwoorden. blijf toch benieuwd of iemand weet hoe ik de zgn mindere beeldkwalitieit van die 1950pro moet zien, en of er iemand is die zich er echt aan stoort.[/quote:7069b0876d] Ik denk dat je het vooral moet zien als in de combo kwaliteit en prestatie,als je het beste beeldkwaliteit wil hebben in combinatie met hogere\sneller prestatie's dan is een 8800 natuurlijk de keuze. Als je Moh airborne wil spelen op de 1950 of de 8600 moet je toch echt concessies doen\maken, omdat het een actie game is kan je niet accepteren dat je spel traag loopt dus moet je wel inleveren op (beeld) kwaliteit.
Link naar reactie
Dat kun je totaal vergeten. Buiten het dx10 verhaal zul je het verschil nouwlijks zien. Mischien bedoel je het dx10 verhaal? Ati heeft altijd iets mooier beeld gehad dan nvidea. Maar dan moet je 2 gelijke beelden naast elkaar zetten van b.v een game. En dan is de kartel rand b.v iets vloeiender etc. De 8800 serie is nieuwer en gaat weer iets over de oudere dx9 ati serie heen maar verschil in dx9 is zo klein wat dat betreft.
Link naar reactie
alles op een rijtje zettend (prijs/prestatie) ga ik definitief voor een 1950 pro. sapphire heeft een ultimate versie met een zalman koeler, dat lijkt me wel wat. wel wat duurder lees nl een aantal berichten over lawaaige sapphire koelers op hun andere modellen, ook schijnt de temperatuur soms nogal op te lopen MSI of asus bekijk ik ook nog.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...