Ga naar inhoud

Keuze monitor


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Samsung Syncmaster 710v en wil een grotere monitor. Als ik het allemaal goed begrijp heb ik de keus uit een 19” 4:3, een 19” breedbeeld, en de 20 en 22” breedbeeldschermen. Ik heb natuurlijk nog meer keus maar wil het beperken tot deze panelen. Een 19” breedbeeld heeft weinig nut omdat het niks toevoegt. Een 20” en 22” hebben dezelfde maximale resolutie wat betekent dat bv een internetpagina of Word document op een 22” groter wordt weergegeven, op een 20” is het net allemaal wat kleiner, (niet ongeveer hetzelfde als op de 17”??). Dan blijft nog over de 19” 4:3 die bij dezelfde resolutie als de 17” (1280x1024), alles alleen iets groter weergeeft. Aangezien ik geen gamer ben, wel videobewerk (Premiere Pro) en verder internet en dergelijke, heb ik de keus uit de 19” 4:3 of de 22” breedbeeld waarbij de laatste de voorkeur heeft en dan de Samsung 226BW. Zijn al mijn aannames goed en maak ik dan de juiste keuze of heb ik iets over het hoofd gezien? En gelden die verhalen over A, C en S panelen over de 226BW nog steeds?
Link naar reactie
Ik ben zelf van mening dat je bij het aanschaffen van een monitor gewoon de monitor eerst werkend moet zien voordat je'm koopt. Ik heb dus de 226BW en draai op 1680x1050 (max res.). Dit is trouwens de R-versie, al heb ik geen idee van het verschil is tussen die verschillende panelen. En mijn ervaring is erg positief. Als je dan blijkbaar wilt kiezen tussen 19" 4:3 en 22" breedbeeld, zou ik 100% voor de laatste gaan.
Link naar reactie
Als je kleurecht wilt videobewerken zou ik niet voor die Samsung gaan, de kleurechtheid is niet zo goed, net zoals de andere monitoren met een TN paneel. Voor videobewerken kun je beter een IPS of een PVA paneel hebben, deze monitoren hebben een goede inkijkhoek en kleurechtheid, maar een iets slechtere responstijd (8ms als laagste). Je kunt gaan zoeken op het forum, ik weet zelf zo niet welke monitoren hier binnen vallen, maar volgens mij is het laatst nog aan bod gekomen hier.
Link naar reactie
Ik heb gisteren de 226BW werkend gezien, alleen natuurlijk niet naast een 710v. Maar ik vond het een mooi beeld met mooie kleuren. Ik kan me voorstellen dat er betere schermen zijn, de 215TW schijnt er zo een te zijn voor beeldbewerking, maar daar is het prijskaartje dan ook naar. Aan de andere kant denk ik toch dat de 226bw een beter beeld zou moeten geven dan m'n huidige 710v?! Ik kan er voor mijn gevoel qua beeld niet op achteruit, alleen maar op vooruit gaan.
Link naar reactie
[quote:c43de41a75="WH"]Ik heb gisteren de 226BW werkend gezien, alleen natuurlijk niet naast een 710v. Maar ik vond het een mooi beeld met mooie kleuren. Ik kan me voorstellen dat er betere schermen zijn, de 215TW schijnt er zo een te zijn voor beeldbewerking, maar daar is het prijskaartje dan ook naar. Aan de andere kant denk ik toch dat de 226bw een beter beeld zou moeten geven dan m'n huidige 710v?! Ik kan er voor mijn gevoel qua beeld niet op achteruit, alleen maar op vooruit gaan.[/quote:c43de41a75] Eens, qua prijs/kwaliteit-verhouding kan ik uit ervaring zeggen dat de 226BW gewoon goed is. Tuurlijk, er zijn altijd betere schermen te verkrijgen, maar daar betaal je dan ook voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...