Ga naar inhoud

Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16


Aanbevolen berichten

beste forum lezers/helpers ik zit op dit moiment een beetje te dubben over een nieuwe grafische kaart. en denk aan de: Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 nu is er ook dezelfde kaart met 640MB geheugen. maar ik vraag me af of dat echt nodig is? die kaart is toch alweer een goeie 100 euro duurder. ik weet dat de kaart met 640MB shader pixel 4.0 ondersteund, maar of dat met de kaart van 320MB ook zo is? kan ik nergens vinden op een of andere rare manier. weet iemand dat? mijn huidige syteem is: Asus A8N-E Tagan 480W voeding AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939 ATi Radeon X800XL Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum totaal aan HD's: 980GB Thomson Scenium HDTV met een resolutie van: 1280 x 720
Link naar reactie
bedankt mensen, nee mijn resolutie wordt voorlopig niet hoger. ik heb hem standaard op 1280 x 720 staan vanwege de HDTV functie. het is de enige resolutie die hij ondersteund met een glashelder beeld. alle andere resoluties zijn dan uit proporsies zegmaar. in iedergeval kan ik me dus 100 euro besperen :D
Link naar reactie
ok, in dat geval kan ik dus ook een kaart met 256MB nemen? het gaat mij eigenlijk om de geheugen kloksnelheid. ik heb namelijk een tijdje geleden mijn ATi Radeon X800XL vervangen voor de ati radeon 1950GT maar die heeft maar een kloksnelheid van bijna 600Mhz. voor collin mcrae dirt is dat veelste weinig. in iedergeval heb ik behoorlijk wat vertragingen er in zitten. niet in elk onderdeel maar vooral de rally's die meerdere beeldprestaties moeten leveren. ik had dus op de X800XL een snelheid van 960Mhz, die al veel beter werkte in de meeste games. een kaart met een snellere geheugen klok lijkt me dan ook geen overbodige luxe. maar ik weet niet zo goed de verhouding geheugen MB's met de kloksnelheid. maar de MB's zijn dus alleen intresant wanneer je naar een hogere resolutie gaat begrijp ik?
Link naar reactie
ok, zo leer ik weer eens wat... :) de 8600GTS 256MB lijkt mij dan ook wel voldoende, aangezien mijn budget niet 'je van het' is... wil ik het zo goedkoop mogelijk houden. de resenties die ik lees van de 8600GTS zijn erg goed. althans voor mij voldoende. en het scheeld toch weer 100 euro op de 8800. ik sta nu op het punt 1 van die 2 te bestellen, graag zou ik willen weten of het de 100 euro besparen waard is. rekening houdend met het feit dat ik over 1,5 a 2 jaar een geheel nieuw systeem ga samen stellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...