Ga naar inhoud

GeForce 7800GS 256MB AGP vs GeForce 512MB 7950 AGP


Aanbevolen berichten

De eerste genoemde vga kaart heb ik momenteel in het bezit, echter kan ik via mijn werk de GeForce 512 7950 AGP aanschaffen (beide van XFX). Maakt dat veel uit qua prestaties ? Via de XFX site kom ik niet veel verder wanneer de de specs vergelijk. De 7950 lijkt mij sneller, maar is het de moeite waard ? Vreemd genoeg kost deze 7950 wel minder dan mijn houdige 7800GS. Gaat hier trouwens om de NVIDIA GeForce 7800 GS 256MB DDR3 AGP Extreme Edition.
Link naar reactie
[quote:9cfc8014e0="MirageH1992"]Die 7950 512MB is wel beter in performance. Als je echt een goede 7950 wilt dan meot je de 7950 GX2 nemen met 1024MB aan videogeheugen. Maar krijg je die videokaart dan gratis of moet je er voor betalen?[/quote:9cfc8014e0] Je ondertitel is te groot (max 2 regels, inc lege) En uberhaupt nu nog een 7950 GX2 aanraden is beroerd ;) 8800gts is interesanter echter Vtec zoekt info over AGP kaarten. Wist geeneens dat er een 7950 512 voor agp was, interesant. Maar ik betwijfel of het echt merkbaar/het waard is. Wat zijn je overige specificaties en op watvoor monitor speel je?
Link naar reactie
[quote:e699169f8d]Wist geeneens dat er een 7950 512 voor agp was, interesant. Maar ik betwijfel of het echt merkbaar/het waard is. Wat zijn je overige specificaties en op watvoor monitor speel je?[/quote:e699169f8d] Ik wist ook niet dat de 7950 in AGP leverbaar was. Wij hebben deze dan ook per ongeluk binnen gekregen (ipv een PCI-E versie). Na aanleiding hiervan heeft deze kaart ook mijn intresse gekregen ;) Ik twijfel echter ook of het echt veel zoden aan de dijk zal zetten. Misschien is een investering in een nieuwe mobo met PCI-E ondersteuning en de aanschaf van een 8800GTS meer de moeite waard, alleen ben ik dan wel wat duurder uit ;) Verder specs van m'n pc is: AMD X2 4200+, 4GB DDR1 (PC3200). Ik gebruik een 19" CRT van Samsung.
Link naar reactie
[quote:b899b77c07="VTec"]De resolutie die ik voornamelijk gebruik is 1280x1024.[/quote:b899b77c07] Wel grappig dat je op een scherm met een verhouding van 4:3 een verhouding van 5:4 gebruikt (normaal alleen bij 17 en 19" tfts) Ansich heb je (tikkie afhankelijk van de games) geen betere kaart echt nodig, of zal je het merken, ligt er maar net aan :)
Link naar reactie
[quote:931b843c8d="Vandread"]Wel grappig dat je op een scherm met een verhouding van 4:3 een verhouding van 5:4 gebruikt (normaal alleen bij 17 en 19" tfts) Ansich heb je (tikkie afhankelijk van de games) geen betere kaart echt nodig, of zal je het merken, ligt er maar net aan :)[/quote:931b843c8d] Resolutie is ook een beetje per spel verschillend. Welke resolutie zou jij dan gebruiken ? Ik denk dat ik maar ga voor een andere S939 mobo met PCI-E ondersteuning en dan een 8800 GTS 320 MB aan ga schaffen. Kost wel wat meer, maar qua prestatie volgens mij (ook voor de toekomst) een betere zet. Precies bij betalen van de 7950 weet ik nog niet ,maar een kaart met DX10 ondersteuning is misschien toch wel verstandiger, zeker gezien de games die binnenkort uit gaan komen met DX10 ondersteuning.
Link naar reactie
[quote:3ebdb6d43a="VTec"][quote:3ebdb6d43a="Vandread"]Wel grappig dat je op een scherm met een verhouding van 4:3 een verhouding van 5:4 gebruikt (normaal alleen bij 17 en 19" tfts) Ansich heb je (tikkie afhankelijk van de games) geen betere kaart echt nodig, of zal je het merken, ligt er maar net aan :)[/quote:3ebdb6d43a] Resolutie is ook een beetje per spel verschillend. Welke resolutie zou jij dan gebruiken ? Ik denk dat ik maar ga voor een andere S939 mobo met PCI-E ondersteuning en dan een 8800 GTS 320 MB aan ga schaffen. Kost wel wat meer, maar qua prestatie volgens mij (ook voor de toekomst) een betere zet. Precies bij betalen van de 7950 weet ik nog niet ,maar een kaart met DX10 ondersteuning is misschien toch wel verstandiger, zeker gezien de games die binnenkort uit gaan komen met DX10 ondersteuning.[/quote:3ebdb6d43a] Als je je op de toekomst wil voorbereiden kan je beter geen s939 nemen. En dan je ouden bordje+processor verkopen. En gewoon AM2 of beter ff wachten tot AM3+ Of als je echt niet kan wachten een bordje met s775 en een C2D erop zetten.
Link naar reactie
Ik wil eigenlijk mijn cpu behouden, m.a.w. dan moet ik wel blijven bij de S939. Tzt ga ik dan wel de overstap maken naar bv de Intel. Wanneer ik overstap naar de AM2 dan zal ik meteen ook nieuw geheugen e.d. aan moeten schaffen en dan kan ik net zo goed meteen een nieuwe systeem kopen (gebaseerd op de C2D).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...