Ga naar inhoud

Welke 8600 GT te kopen?


Aanbevolen berichten

Goedenavond, Ik ben zwaar toe aan een nieuwe videokaart ( 6600gt heb ik nu ) , en ik zit te denken om een 8600 GT te kopen, maar nu de vraag, welke moet ik hebben?! Als ik op bijvoorbeeld alternate.nl kijk zie ik wel 5 verschillende staan. In eerst instantsie viel mijn keuze op : 8600 GT/620 Fatal1ty van 169 eurotjes. en anders hebben we de 8600 GTS/730 XXX die 239 kost, wat is het grote verschil dat het prijs verschil uitmaakt? en ik speel vooraal MMORPG games ( WoW Lotro online, Warhammer ( soon) ) maar een FPS als counterstrike source is ook altijd leuk. Of kan iemand mij een goede ATI kaart aanraden? Met vriendelijke groet, Finalmen. btw. prijs tussen de 150 en de 240-250 euro als het kan :) ps. ik kwam net op deze engelse site uit : http://www.overclock3d.net/reviews.php?/gpu_displays/xfx_fatal1ty_8600_gt_professional_series/1 en daarin lijkt de Fatal1ty my de beste keus, kan iemand meschien ook zijn mening erover geven? :)
Link naar reactie
Als je 240 overweegt voor een GTS, koop dan een echte DX10 kaart (een die een behoorlijke snelheid haalt) en koop een [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/649/?currFilters=eNptjk0OgjAQhe8yJ2i1aHlsjYkLD9GULhoJkA6JEMLdbYsIC1fzzXtvfgykwMy4gl5uenehpoqhQFoLkbAAWTM8bonPoIsqE0kJ4t7Zu28GF5gqE83ZQ5bRFCCqIuudT2rjhaFBffDWPX2bd4HypZ9sRtrS%2BZXGtPVBiTm2XfgzvsrreJSLbx2PsVinvV8%2B6eBGjg%3D%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]8800GTS 320[/url] Want een 8600gts trekt dat gewoon niet jofel:[url=http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3029&p=4]*anandtech[/url] Enige is dat je voeding wellicht te krap is :roll:
Link naar reactie
Ik heb laatst wel even rondgekeken en ik kwam toch uit op een snelle 8600 GT kaart. Calibre GeForce 8600 GT 512MB DDR3 [url]http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/734[/url] core clock 630Mhz memory clock 1620MHz Deze is zeker beter dan andere 8600 GT kaarten. En een DirectX 10 kaart is wel handig om te hebben voor de toekomst. De 8*00 serie doet het nu al beter in sommige directX 9 spellen. De 8600 GT is zelfs beter in Oblivion dan de monsterlijke 7 series
Link naar reactie
[quote:136695f8e4="MirageH1992"]Ik heb laatst wel even rondgekeken en ik kwam toch uit op een snelle 8600 GT kaart. Calibre GeForce 8600 GT 512MB DDR3 [url]http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/734[/url] core clock 630Mhz memory clock 1620MHz Deze is zeker beter dan andere 8600 GT kaarten. En een DirectX 10 kaart is wel handig om te hebben voor de toekomst. De 8*00 serie doet het nu al beter in sommige directX 9 spellen. De 8600 GT is zelfs beter in Oblivion dan de monsterlijke 7 series[/quote:136695f8e4] Oh ja? Oblivion is misschien het enige spel waarin de 8600 kaarten het een beetje goed doen tov geforce 7 serie... DX10 is handig voor de toekomst, nope, als dx10 ingeburgerd is zit jij lekker met 1-2 fps, terwijl een dx9 kaart er dan nog speelbare fps uit weet te halen.
Link naar reactie
Mijn vriend speelt lost planet DirectX 10 op 30 - 40 fps met een 8600GT 256 mb. Ik vind dat zo slecht nog niet... Athlon X2 4600 2 GB RAM Ik zelf ben ook nog maar 14 dus ik heb geen geld om ff een 8800 GTS te halen als ik daar zin in heb... die 8600GT is tenminste nog te betalen voor iemand zoals ik of iemand die niet veel wil betalen :wink:
Link naar reactie
Ik heb een ASUS EN8600GT 256MB DDR3. Ik heb een aantal keer mensen slechte dingen erover horen zeggen en ook een aantal goede dingen. Nu heb ik deze bij vobis gekocht en de man die mij hielp heeft een uitgebreide uitleg gegeven. De x1950 is goed voor als je bijvoorbeeld de tegeltjes structuur wilt zien in een spel, dit zie je ook bij een 8600gGT maar weer wat minder. Daarnaast heeft de x1950 als nadeel ( dit is overigens met alle ATI's ) dat hij meer geluid maakt mij het opstarten en spelen van een spel dan bijvoorbeeld in dit geval de 8600GT. Dit was géén verkoop praatje van die man want ten eerste gaf hij me de vrije keuze en hij prees ook nog goedkopere kaarten aan. Ook speelt hij zelf voluit spellen en mag elke kaart die ze nieuwe krijgen uitproberen, ik vertrouw dus ook volledig op wat hij mij heeft verteld. Hiernaast is de 8600GT ook nog eens flink overclockbaar! Overigens raad ik je vooral geen SILENT aan omdat je daar als je een kwartiertje op hebt gegamed je er een ei op kan bakken. Natuurlijk is het volledig je eigen keuze maar ik wilde toch even mijn eigen ervaring vertellen, misschien dat je er iets aan hebt.
Link naar reactie
Ja ik moet zeggen dat ik die kaart ook wel mooi vind. Ik heb al een paar YouTube filmpjes gezien van gasten die deze kaart hadden enzo en die prestatie's waren toch behoorlijk goed. Maar ik ben toh ook wel onder de indruk van de Benchmark prestatie's van de X1950Pro en daar gebruiken ze ook nog de 256 mb versie. Maar het is een topic van Finalmen :lol: Heb je nu eindelijk een beslissing genomen of niet??
Link naar reactie
[quote:a3f5be1219="MirageH1992"]Ja ik moet zeggen dat ik die kaart ook wel mooi vind. Ik heb al een paar YouTube filmpjes gezien van gasten die deze kaart hadden enzo en die prestatie's waren toch behoorlijk goed. Maar ik ben toh ook wel onder de indruk van de Benchmark prestatie's van de X1950Pro en daar gebruiken ze ook nog de 256 mb versie. Maar het is een topic van Finalmen :lol: Heb je nu eindelijk een beslissing genomen of niet??[/quote:a3f5be1219] Filmpjes van de 8600GT? En inderdaad is de X1950PRO beter in sommige dingen, het enigste nadeel is dat hij meer geluid maakt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb een nieuw systeempje samengesteld, alleen twijfel ik nog bij de videokaart. Heb erop dit moment een Geforce 8600 GT inzitten maar nu hoorde ik dat de radeon 2600 XT beter was. Ik gekeken, kwa prijs maakt het niet heel veel, kwa stroomvebruik ook niet (beetje aan de energierekening denken natuurlijk :P) maar kwa prestatie zou de 2600 XT beter moeten zijn. Ik heb verder op dit forum de 8600 GT afgekraakt zien worden, ik wil weten waar jullie voor zouden gaan.
Link naar reactie
Ik ben erg blij met mijn PEAK 8600GT. Deze kon ik zo met de stock cooler op GTS zetten. De X1950Pro had ik alleen maar problemen mee in de spellen die ik speel (Battlefield 2 en Test Drive Unlimited). Ik kwam bij BF2 op de hoogste reso en 4x AA niet boven de 28fps uit. Met de 8600GT@GTS kom ik over de 53fps. Dat is bijna 2x zoveel. In TDU had ik met de X1950Pro een fps van 15-18 gemiddeld, en met de 8600GT boven de 25.4.. voor mij was de keuze dus snel gemaakt. Daarbij maakt de X1950Pro stock cooler een teringherrie, en de 8600GT is relatief stil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...