Ga naar inhoud

nvidia geforce 6800 LE langzaam & heet


Aanbevolen berichten

hi mensen mijn 1e probleem, mn 6800LE is niet een van de beste, ik weet niet of het gewoon komt omdat het een low budget kaartje is maar toch. mijn 2e probleem is dat mijn 6800LE heet word, in rust ongeveer 65gr. en als ik een (simpel) spelletje speel (800*600 low detail) wordt hij na een kwartiertje spelen al snel 84gr. mn kaartje word passief gekoeld, kan 85/90gr. kwaad met zn kaartje en word mn kaartje nu ook sneller als ik een actieve koeling erop gooi en ik zit te denken om een nieuwe aan te schaffen, 1tje die DirecX10 ondersteund, budget ong. 150 eutjes k zit te denken aan deze [url]http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkZJiXmJjK/viewproduct/XFX_GeForce_8600_GT_XXX_Edition_PVT84JUDD3/[/url] k hoop op goede tips
Link naar reactie
edit: je zegt PCI, dat kan niet, het is of PCI-E of AGP Die tempraturen zijn geen ramp, is het een PCI-E of een AGP versie van die kaart? Echter met wat betere koeling valt een 6800LE AGP te unlocken (staat geloof ik in de faq hoe of wat) en dat scheelt fors met games. Watvoor spellen wil je zoal spelen en wat zijn de overige specs van de pc? Voor directx10 upgraden naar een dergelijke dx10 videokaart is nutteloos naar mijn mening, zie bv: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3029&p=3 Framerates op van te huilen omdat voor simpele dx10 kaartjes de software gewoonweg te zwaar is. Dan kan je vaak nog beter een ATI 1950pro oid kopen afhankelijk van de rest van je pc.
Link naar reactie
En op watvoor monitor speel je? Voor zulk soort games en zeker voor bv RB6 Vegas zou ik een 8800gts 320mb oid aanraden als je bijvoorbeeld een 17 of 19" tft hebt. Daarnaast is 1gb extra voor zulke games zeer zeker ook geen overbodige luxe. Voor een 8800gts heb je wel een wat stevigere voeding nodig (dus mocht je interesse hebben, watvoor voeding heb je?)
Link naar reactie
ja, die 1 gb extra ram, daar ben ik mee bezig, maar ik weet niet wat julie vinden, maar mijn idee was dat de video kaart belangrijker was, of in iedergeval koeling, want als ik die koeling erop zet gaat ie ook wat sneller toch?, maar ik moet het voorlopig eerst doen met een 19" crt montitor, dus nog geen tft, maar er zijn ookal plannen voor een 22" tft breedbild, maar dat weet ik nog niet zeker. owjah, 400watt voeding, maarja, vrij prijzig voor een chipje [size=9:745147aca4][mod-edit: je mag de [img:745147aca4]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/ct/images/lang_dutch/icon_edit.gif[/img:745147aca4] knop gebruiken ;) ][/size:745147aca4]
Link naar reactie
Bij een 19" monitor kan je ook op 1280x960 spelen waar een 8800gts ook tot z'n recht zou komen. Maar of 400w het trekt met een 8800gts ligt aan de hoeveelheid Ampere op de (of meerdere)+ 12v lijn. En tja wil je zware nieuwe games spelen, zeker op een 22" tft (native resolutie 1680x1050) dan kost het vaak wat meer. Op lagere resoluties spelen kan natuurlijk prima, maar ik zou zeker geen 8600gt aanraden dan nog eerder een 1950pro, liever dx9 goed draaien dan dx10 slecht ;) Met enkel betere koeling word je kaart gewoon niet sneller, de PCI-E versie van de 6800Le valt niet te unlocken en overclocken levert slechts marginale performance winst. De kaart throttled ook pas terug boven de 100 graden, dus daar zal het ook niet aan liggen. Het is ook niet zo dat het een of - of kwestie qua performance met het kopen van geheugen of een videokaart, het ene vult elkaar aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...