Ga naar inhoud

Videokaartdriver alleen voor win 98?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier een oude pc staan, net even xp opgezet, wat nog heel erg lekker draaid. (heb het met een versie van Nlite geinstalleerd) Nu alleen 1 probleem... de driver van de videokaart is er alleen maar in een windows 98 versie. Ik heb nog geen windows xp driver kunnen vinden op internet :( De kaart heet Hercules Terminator 128/3D, en er zit een chipset op van S3 Trio 365/366. Vinden jullie misschien wel de juiste driver voor mij? Alvast bedankt! :)
Link naar reactie
Heb nu ook een paar drivers van Hercules kunnen vinden, en er is iets raars. Als ik die driver van hercules op mijn eigen pc installeer, begint hij dingen uit te pakken, en komt daarna met een foutmelding over Windows NT oid. Op die andere computer waar die videokaart in zit, krijg ik een foutmelding dat het geen 32-bit toepassing is. Ook de geluidskaart (Creative PCI64, ook zo'n bonk antiek :wink: ) wil niet installeren, terwijl ik toch zeker weet dat toen ik de vorige keer op die computer XP installeerde, de geluidskaart en videokaart wel geinstalleerd waren en goed werkte. Kan het komen doordat ik nu een versie van Nlite gebruik waar veel is uitgesloopt?
Link naar reactie
Hmm, das dan weer minder handig :P Ik ga dan nog ff een nieuwe nlite cd maken, MET alle ingebouwde drivers. Als dat dan nog niet werkt, ga ik het denk ik maar is proberen met [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Fundamentals_for_Legacy_PCs]Windows Fundamentals[/url] Dat schijnt ook wel goed te lopen op oude machientjes.
Link naar reactie
Ben een weekend weg geweest, maar ben nu weer terug om verder te klooien met de pc. Driverpack heb ik geprobeerd, loste niet iets op. Dus ik een nieuwe cd gemaakt met Nlite, deze keer dus met beeldschermadapter en geluidskaarten drivers. Nu krijg ik alleen een blauw scherm tijdens de installatie. Dit is de foutmelding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP: 0X000000D1 (0X8048C7BE, 0X00000002, 0X00000000, 0X8048C7BE) Kan iemand hier iets mee? Ik weet nu niet meer wat te doen, wordt er een beetje hopeloos van. :( :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...