Ga naar inhoud

LCD scherm: 19" geeft wit beeld


Aanbevolen berichten

Als ik de pc en de monitor onder spanning heb staan en de pc opstart dan herkent de lcd monitor het videosignaal van de kaart. De monitor komt uit de standby stand en wordt aktief. De LED signalering verandert netjes van kleur en geeft aan de monitor aktief is. Na een paar seconden zie je heel kort en wazig de opstart van windowsXP in beeld, dan wat streepen er door heen en een steeds lichter tot volledig wit wordend scherm op de LCD monitor. Er is op het scherm niets af te lezen, puur helder wit. Bij opnieuw uit en aanschakelen van het scherm verandert er niets, er komt een wit scherm terug. Soms heeft aan/uit schakelen tot gevolg dat netjes het windowsXP bureaublad in beeld komt. De monitor blijft dan netjes werken. Sluit ik dezelfde monitor aan op een andere PC dan is er hetzelfde probleem. Mijn aanname is dus dat het probleem niet door de PC of de videokaart veroorzaakt wordt, maar dat het probleem in de kabel of de monitor zelf zit. Vervanging van de kabel lost het probleem niet op. Dus kom ik bij de monitor zelf. Ik heb wat met de monitor instellingen gespeeld, maar het probleem wordt daarbij niet opgelost. Als de pc wordt uitgezet en opnieuw wordt opgestart, dan slaat het scherm wit uit...... Iemand enig idee wat het probleem met dit LCD scherm kan zijn en of dit met gebruikers instellingen of op een andere manier is op te lossen ? Volgens mij is dit geen driver of pc probleem, ook geen videokaart probleem omdat het probleem ook optreedt bij aansluiting van deze monitor op een andere pc. Sluit je op de pc waar de storing optreedt een ander maar eenzelfde scherm aan, dan werkt dat zoals dat hoort. Daarmee is het probleem geisoleerd tot een monitor probleem. LCD Monitor: Medion MD 30919PO C12. Schakelaars: Menu, Down, Up, Auto en Power (Stby/Aan). Achterzijde (onder) hoofdschakelaar. Aansluitingen voor geluid en videokabel naar videokaart.
Link naar reactie
Ik heb de DVI videokabel verwijderd en heb met een D-sub videokabel het scherm met de videokaart (ook aan de D-sub) verbonden. Het scherm synchroniseert direct en automatisch en stelt zichzelf in zoals het hoort. Aan en uitzetten van de pc heeft geen gevolgen meer voor het het beeld op het scherm, het werkt zoals het hoort via de D-sub aansluiting op het scherm en de videokaart. De DVI videokabel is in orde. Het probleem treedt ook met een andere DVI videokabel op. Dat is uitgeprobeerd voor de wisseling van DVI naar D-sub. Als de D-sub aansluiting gewerkt heeft en je schakelt over naar DVI aansluiting dan werkt dat ook. Als je een reboot van de PC via start doet blijft het scherm via DVI aansluiting werken zoals het hoort. Zodra de PC wordt uitgeschakeld sluit het monitor scherm af met een groot wilt vlak. Bij opnieuw opstarten van de PC (dus koude start) werkt de DVI aansluiting niet meer zoals het hoort. Via D-sub is er geen enkel probleem, de oplossing is slechts een "by-pass" oplossing. Het lijkt alsof het probleem in de synchronisatie van de beeldfrekwenties (H/V) zit via DVI aansluiting. Het is een lastig probleem als je de DVI aansluiting wilt gebruiken, in dat geval zie je niets en kan je ook de beeldscherm instellingen niet via OSD aanpassen. OSD On Screen Display van de monitor zelf zie je ook niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...