Ga naar inhoud

Apple cinema display aansluiten op windows XP PC


Aanbevolen berichten

Beste , Ben van plan een Apple 20" cinema display aan te schaffen voor m'n XP pc . Op de site van apple staat dat ik moet beschikken over een DVI aansluiting met DDC technologie , maar wat is DDC technologie en heb ik dat ? Heb gekeken op de site van ati maar vond niets over DDC . Beschik momenteel over een radeon 9800 graka . Verder staat er op de site dat dit beeldscherm 3 resoluties ondersteund , namelijk : 1680x1050 1280x800 1024x640 Worden de 2 laagste resoluties geinterpoleerd , en is de hoogste res. de native res. of zie ik dat verkeerd ? Graag wat advies . Alvast hartelijk bedankt .
Link naar reactie
Lagere resoluties worden altijd geïnterpoleerd. De hoogst aangegevene is de native resolutie van het scherm. Dit scherm kun je niet aansluiten op je huidige videokaart. DDC zegt me zo ook niets, maar vrijwel alle moderne videokaarten hebben een DVI aansluiting. Je zult dus naast je scherm ook een nieuwe kaart moeten hebben. En als je met dit scherm behoorlijk wilt kunnen gamen, op zijn eigen resolutie, kun je beter meteen een nieuwe computer aan je scherm hangen. *goegelt...* Volgens wikipedia is DDC display data channel, en bedoeld om de videokaart het scherm te laten detecteren, en dus waarschijnlijk ook de bruikbare resoluties en frequenties. Ik heb hier geen gegevens over, maar ik heb zo'n idee, dat dat in vrijwel alle kaarten met dvi zit. "Display Data Channel or DDC is a digital connection between a computer display and a graphics adapter that allows the display to communicate its specifications to the adapter. The standard was created by VESA." http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface http://en.wikipedia.org/wiki/Display_data_channel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...