Ga naar inhoud

ATI drivers auto reset


Aanbevolen berichten

Als ik mijn Asus X1950pro (256mb) wil overklokken (met rivatuner), word elke keer automatisch de snelheid op standaard ingesteld. Tot ongeveer +20Mhz gaat hij niet zeiken, maar bij meer dan 20Mhz extra krijg ik bij belasting een waarschuwing dat de kloksnelheden op standaard teruggezet zijn. Dit is mijn eeste ATI kaart en ik snap die Catalyst dingen ook niet helemaal. Kan ik die waarschuwingen en automatisch terugzetten vd kloksnelheid uitzetten oid? En dannog over de nieuwe drivers. Ik kreeg standaard een drivers-cdtje erbij, maar deze moet ik neem ik aan zo nu en dan updaten. Ik snap niet helemaal welke ik dan moet hebben! [url=http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html]hier[/url] kwam ik op uit toen ik het menutje had gebruikt XPPro - Radeon - 1950 series. Dan moet ik denk ik de onderste download hebben? Gewoon 'display driver'? En dan als laatste: Bij mijn drivers cd-tje, zat ook Asus Smartdocter. Ik ken dit programma (zat ook bij mijn vorige vga), maar als ik dit geinstalleerd heb, vraagt hij of hij me pc opnieuw mag opstarten, druk ik op ja. Dan start windows tot het bureaublad, en direkt daarna loopt hij volledig vast of krijg ik BSOD. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, elke keer via veilige modus smartdoctor weer verwijderd. Heeft iemand nog een goede vervanger voor dit programma? Kom aub niet aanzetten met Speedfan, want dit geeft mij niet genoeg info over mijn vga. Cheers, Sun-Tzu
Link naar reactie
Overklokken van de video kun je het beste doen met atitool. Je hebt alleen de display driver nodig. Je kunt ook het control center installeren, krijg je een icoontje rechtsonder, waarmee je dingen in kunt stellen. Maar het is niet per se nodig. Hoor ook wel eens klachten dat dat ding niet al te stabiel is.
Link naar reactie
[quote:f4626f0fb7="gerben"]Overklokken van de video kun je het beste doen met atitool.[/quote:f4626f0fb7] Gedownload en geinstalleerd. Kun je me uitleggen hoe dit programma werkt? Als ik op "Find max core" of "Find max mem" of "Default" klik krijg ik een grijs/zwart scherm, al krijgt mijn monitor nog wel signaal. Dit kan zo heel lang blijven staan. [quote:f4626f0fb7="gerben"] Je hebt alleen de display driver nodig. Je kunt ook het control center installeren, krijg je een icoontje rechtsonder, waarmee je dingen in kunt stellen. Maar het is niet per se nodig. Hoor ook wel eens klachten dat dat ding niet al te stabiel is.[/quote:f4626f0fb7] Bedankt, heb even de nieuwste drivers gedownload
Link naar reactie
Ik heb zo'n idee, dat het ding niet wil overklokken. Heb zelf geen ervaring met overklokken van die kaart, dus ik weet niet wat ie aankan. Ga eens op zoek naar reviews, daarin proberen meestal ook wel de kaart over te klokken. Edit: zou toch wel moeten willen. Ze hebben het hier over "ati overdrive" software. http://reviews.pcapex.com/video_cards/sapphire_radeon_x1950_pro_vga_card.php?page=3
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...