Ga naar inhoud

'Out of Range' probleem met mijn nieuwe kaart


Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem....waar ik niet omheen kan Ik ben de hele middag al aan het werken om te kunnen maken maar niks help :( Ten eerste is mij monitor een Iiyama Vision Master 407. Het monitor is denk 4 tot 5 jaar oud. 19' inch. Tot op heden deeed hij egt perfect zijn werk. Zelfs op mijn 'gebruikelijke' resolutie van 1280x1024. Zelf in sommige games. Mijn verdere systeem spec's zijn: amd 3500+ MSI platinum moederbord agp & socket 939 160gb hd 1Gig ram ddr-400 500watt coolermaster voeding (heb ik iets gemist?) Ik had een 6600GT apg in men kast staan. Ik wil met het begin van het volgende schooljaar een nieuwe systeem aanschafen. Dus ik hou het nu nog uit met men agp systeemtje. Alleen mijn 6600GT is doorgebrand. Het lijkt dat er iets mis was met de koeling, hoewel ik heb al aardig jaaren heb gebruikt. Maargoed, ik kocht een 7600GS agp van Gigabyte. Ik zet de nieuwe kaart erin, installer drivers etc, reboot. Alles lijkt prima tot op het moment dat ik de resolutie verrander van 800x600 tot 1024x768. Dan begint men beeldscherm op hol te slaan en ik krijg deze bericht voor men neus geschoven: Out of Range. Het flikkert en elke keer andere waarden. Ik sta der versteld van. Dus ik restart men pc, maar het houdt niet op. Dus ik op men laptop googlelen naar de oplissing. Aardig wat gevonden, maar geen werke bij mij. Heb zelf geprobeerd om terug te zetten naar 800x600, in windows is alles ok, tot dat ik met een spel begin, dan gaat alles mis. Nu som ik op wat ik al allemaal heb gedaan om te probeeren het op te lossen. 1) driver deinstalleerd & opnieuw geinstalleerd 2) met driver cleaner alle drivers weggehaald (dus de drivers van mijn beeldscherm & van Nvidia) ---en ja ik heb de readme gelezen, ik heb dit wel vaker gedaan (met driver cleaner werken) --- 3) alles weer geinstalleerd. (heeft niks opgelost want hij geeft het nog steeds weer) 4) heb andere refresh rates geprobeerd, het hielp ook niet. (hoewel in het boekje van mijn beeldscherm staat dat de aangeraden resolutie 1024x768 op 85hz. Hij staat nu daarop maar tog is het probleem niet weg. Hij flikker een paar keer tijdens windows gebruik, dus ik kan normaal op internet, kan zelf video editen met vegas 7.0. Op het moment dat ik een spel opstart (Eve-online, nfs-carbon) krijg ik dat bericht weer van: Out of range, en dan blijft mijn monitor flikkeren. Bij het 'proberen' van video afspelen is het dezelfde verhaal als bij games. Dames en heren, ik ben radeloos. Hebben jullie nog advies over wat ik kan proberen? ps: zeg aub niet dat ik een nieuwe monitor moet aanschaffen want men monitor werk goed als ik hem op deze laptop aansluit. (Zelfs bij film kijken en games spelen.) Szaby ps: 1ste post :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...