Ga naar inhoud

advies grafische kaart ivm HDTV codering


Aanbevolen berichten

Heeft iemand advies voor mij betreft aanschaf Geforce 7600GS/Silent. Nu gebruik ik nog een oude Matrox kaart die grafisch niet meer mee kan komen! Ik wil deze graag in combinatie met AMD+3500/mobo A8V Deluxe/939 gaan gebruiken. Is de AMD chip krachtig genoeg om HD films te bekijken?eventueel door te lussen naar mijn Panasonic LCD TV? M.a.w. is het de videokaart die het meeste coderingswerk moet dragen óf de AMD +3500 chip. Dank voor adviezen>
Link naar reactie
De GeForce 8500 / 8600 kaarten zijn razendsnel in het verwerken van HD-materiaal, ik dan die kaarten sterk aanraden voor het zwaardere decodeer werk. ze zijn zelfs sneller dan de veel duurdere GeForce 8800. Lees hier meer over op: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2977 Je hebt geen zware dual core cpu meer nodig met deze grafische kaarten. Overigens zit de HD decodering hardwarematig ook in de nieuwe generatie ATI kaarten (Radeon HD 2400/2600/2900 serie)
Link naar reactie
Dank voor jullie antwoorden. Helaas zag ik later pas dat mijn Asus A8VdeLuxe mobo geen PCI Express aansluiting heeft. Hierdoor blijft een wereld aan nieuwe kaarten voor mij verborgen. Dat is balen! :( Weten jullie nog een AGP kaart die ook genoemde hardwarematige versnelling heeft? Anders is de enige oplossing een nieuwe mobo. En dat terwijl mijn PC maar 2 1/2 jaar oud is. Dat gaat wel snel zo! Groet en dank
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...