Ga naar inhoud

XFX 8800GTX fabriek af overgeklokt nuttig?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben van plan om binnen kort een XFX Geforce 8800GTX aan te schaffen. (Ik wacht nog even want met de komst van de 8800 Ultra/R600 is er misschien nog een prijs verlaging mogelijk) Dit ivm mijn 22" tft met een resolutie van 1680x1050. Mijn X1800XT trekt 't niet echt lekker meer op deze resolutie met 4x AA en 16x AF. Maar mijn vraag is, welke zal het worden? :roll: Er zijn namelijk 3 soorten van XFX. Een Standaard met 575/1800 GPU/MEM MHz. Een Extreme met 600/1900 GPU/MEM MHz. Een XXX edition met 630/2000 GPU/MEM MHz. Er zitten flinke prijs verschillen in deze 3 soorten. Vooral tussen de Extreme en de XXX zit iets van 50 euro. Als ik de goedkoopste neem die momenteel ca 525€ kost en ook de langzaamste/standaard 8800GTX snelheid is, kan ik die dan nog overclocken naar de snelheid van de XXX edition? Of is hier in de fabriek van XFX iets mee gedaan zodat ik niet verder kan overclocken? [url=http://www.xfxforce.com/web/product/listConfigurations.jspa?seriesId=730995&productId=731022]Hier[/url] is nog wat meer te lezen over de verschillende kaarten. Het word iig een XFX omdat ik dat merk ook al eens heb gehad (6800GT) en je er erg goed mee kan overclocken.
Link naar reactie
[quote:64f53fa061="NoepZor"]Ik denk dat je met een gewone kaart die snelheden ook wel haalt en anders is een 8800GTX nog snel genoeg.[/quote:64f53fa061] Idd is de standaard snelheid ook goed genoeg voor de nieuwste spellen maar een beetje tweaken om toch ff een hogere 3dmark score te halen is altijd geinig.
Link naar reactie
Het voordeel van een OC kaart door fabrikant is, je heb er gewoon garantie op, klaar. overclock je een standaard kaart en je plaats hiervoor een andere GPU koeling, dan kan je problemen krijgen met de garantie. Vaak zijn VGA kaarten verzegeld, waardoor dealers vaak kunnen zien of er mee getuned is. BFG en Gainward bijvoorbeeld, zijn fabrikanten die goede door fabrikanten OC kaarten leveren. BFG leverd de kaarten standaard af met overclock, Gainward bijvoorbeeld leverd OC software bij, die overclocks ondersteund binnen de garantie. Mijn ervaring is dat je deze kaarten nog een eind kan overclocken. al weet ik niet hoe XFX de garantie bepaald en of die verder overclockbaar zijn, ben geen XFX fan.
Link naar reactie
Ik zou denk ik gewoon de goedkoopste gtx nemen, die je kunt vinden. Op een enkeling na, zijn die toch praktisch allemaal gelijk. Kun je die flink overklokken, dan is het mooi meegenomen. En zoniet, dan is het nog steeds een snelle kaart. http://tweakers.net/pricewatch/146780 (scheelt 37,50 met de goedkoopste xfx) http://tweakers.net/pricewatch/147228
Link naar reactie
[quote:ad87bf3d24="arjant2"]op de core vraag ik het me af. Want de Ultra die uit komt loopt volgens mij slechts op 612, als elke core de 630 zou halen dan zou die ultra wel op 630 lopen...[/quote:ad87bf3d24] Kijk maar op tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1188836///8800gtx%2Coverklokken De ultra is dan ook totaal niet interessant als je er meer voor betaald dan een gtx. veel gtxen halen 680,690 en zie zelfs over de 700mhz. 630 haalt vrijwel elke gtx. Waarom ultra op 612mhz? Dat weet ik ook niet 37mhz meer op 575mhz is weinig en deze kaart heeft dan ook weinig meerwaarde. 6800ultra met 50mhz meer dan 6800gt op 350mhz was toen b.v wel een merkbaarder verschil. Bij een zelfde verschil zou de 8800ultra op zon 650mhz moeten lopen. Ik zou lekker de goedkoopste gtx nemen. Ook gezien de prestaties van ati: http://www.hardware.info/nl-NL/news/ym%2BclZqZwpma/Wederom_Radeon_HD_2900_benchmarks/
Link naar reactie
Ultra 8800 is niet intressant. Ultra is erg hoog geprijst en dat kwa verhouding tegen over de GTX is echt het prijsverschil niet waard. Reden is dat nvidia de Ultra zo hoog prijs is gewoon dat AMD/ATI ( wat een combinatie :roll: ) op dit moment vecht tegen de GTX kaarten. Ik hoor ook geluiden dat er manieren zijn om een GTX 8800 om te bouwen is naar ultra. Ik zou geen goedkope GTX nemen, maar een kaart waar je wat mee kan binnen de garantie.
Link naar reactie
Als b.v over 3 jaar je gtx doorbrand waarom niet. Opsturen en je krijgt een nieuwe of word gemaakt. Ellende is wel dat garantie via fabrikant langer duurt, en dan bedoel ik opsturen en voordat je het weer terug ontvangt. Verder vervalt garantie bij overklokken in theorie. In de praktijk kunnen ze alleen hardware matigge aanpassingen zien dat er aan geklooit is. Een software matigge overklok kunnen ze (nog) niet terug zien. Of dat eerlijk is is ieder voor zich.
Link naar reactie
Oke geweldig mensen wat een hoop reacties in eens :D Ik zal dr nog maar s ff over na denken/wachten tot ie nog wat goedkoper wordt en dan wordt misschien toch niet een XFX :oops: Maar wel een beetje een knap merk waar ik wat van weet/ervaring mee heb en goed over te klokken zijn. Het is idd vaag dat die ultra core niet sneller is dan die overgeklokte 8800GTX :roll: Ik lees gewoon nog maar s wat reviews hier en daar. En die Ati 2900XTX is idd niet eens sneller dan de 8800GTX :lol: Altans met de Beta drivers. Maar ik verwacht geen wonderen met de normale drivers. Misschien dat ze in DX10 wel heel anders zullen scoren, maar om daar nou op te gaan wachten... :-? En tegen de tijd dat er echt knappe DX10 games komen zijn de 8800GTX en X2900XTX misschien alweer achterhaald. Oja ik heb ook nog een of andere optimalisatie functie voor nVidia GPU's op m'n mobo. Zou dat nog enig nut hebben voor de snelheid , of is het meer voor het idee :wink:
Link naar reactie
Hier is nog even een leuk voorbeeld van overclocken met de 8800 serie [url]http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2873&p=5[/url] En let dan vooral even op de ENORME overclock van de XFX 8800 GTS die na de overclock dus wel ff de 8800 GTX standaard core voorbij giert 8) Ze hebben helaas niet de XFX 8800GTX mee getest. Volgens mij kan die dan helemaal flink worden overgeklokt (Ojee ik begin toch alweer richting XFX te denken en mezelf te overtuigen dat ik dat merk maar moet halen :lol:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...