Ga naar inhoud

tv-out bij laptop


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net de TV-out faq door gelezen, maar hier stond het antwoord op mijn vraag niet in. Ik heb namelijk een probleem: Ik probeer mijn laptop aan te sluiten op de tv via een s-video --> composiet --> tulp kabel. (is een tussenstukje wat bij mijn audioversterker hoort, maar dat moet toch geen problemen geven?) Ik krijg geen beeld op mijn tv, beeld blijft zwart. Videokaart in mijn laptop is een ATi X700. In de eigenschappen van beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd --> weergaves moet je kunnen instellen of je beeld op je tv wilt, maar dat lukt niet, die optie is grijs. Er komt dus ook geen beeld op tv. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt, Jur
Link naar reactie
Ja, probleem is mij bekend. Heb zelf ook een X700 Ati maar dan "mobility" (laptop acer). Probleem zat 'm bij mij in de driver-installatie die uitgevoerd wordt, 'zonder' dat de laptop aan de TV hangt. Ik meen als je de driver 'volledig' (let op: volledig) deinstalleerd, de laptop met de S-video kabel 'aan' de TV hangt, een reboot geeft en de Ati-driver voor de X700 kaart opnieuw installeert, dan detecteert ie 2 display's en maakt een profiel aan. Dit profiel (te benaderen via desktop, rechtermuisknop, en en en.. bij advanced...), zorg dat je die bewaard onder een naampje. Dat als je de laptop weer aansluit, kies dat profiel en je hebt weer beeld. Is een bugje in de ati-driver geweest toendertijd. Bij mij heeft dat gewerkt. Kostte aardig wat tijd, omdat ik bij zoiets simpels niet meteen eraan dachtte het internet af te struinen voor dit onderwerp i.c.m. ati X700 Mobility.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...