Ga naar inhoud

Gamen op 2 beeldschermen tegelijk? is dat mogelijk?


Aanbevolen berichten

Mensen, Ik vraag me af of het mogelijk is om F.E.A.R, Rainbow S. Vegas, BF2 etc te spelen op 2 beeldschermen tegelijk. mijzelf lijkt het leuk om dan 2 beeldschermen van 17'' of 19'' te gaan kopen en daar dan op te gaan gamen (dual screen) Alleen heb je wel een goede videokaart nodig: 8800GTS 320MB? of kan het ook wel met minder 7800GTX, 1950Pro, 7950 o.i.d. Budget: laten we zeggen €500,- (beeldschermen + videok.) Of is het dan een betere keuze om een 20'' of 22'' te kopen? daar staan namelijk ook genoeg van in het laatste nummer van CT! Ik ben ook wel benieuwd hoe dat er uit ziet op 2 beeldschermen, dus als je er ervaringen mee hebt en/of [b:0789aa09f0]screenshots[/b:0789aa09f0] wil posten ben ik daar erg blij mee.
Link naar reactie
Nog even en je hebt het recordaantal videokaartaankoopoverwegingen in handen man :wink: Maar goed, als je een 22" scherm wilt kopen, moet je bedenken dat je op zon resolutie veel grafische power nodig hebt. En daarnaast, met een budget van €500,- , Houd je ongeveer, als het niet minder is, 200 euro over voor je videokaart, want een beetje schappelijk scherm van 22" kost al gauw rond de €300,-. Dus een videokaart die 1680x1050 Als ik jou was, zou ik, net als hierboven beweerd wordt, gewoon lekker wachten totdat videokaarten zoals de 8600 serie enzo op de markt komen, of liever nog, even kijken wat ATI voor elkaar getoverd heeft.
Link naar reactie
[quote:54cb359f1c="Indy-jones"]Nog even en je hebt het recordaantal videokaartaankoopoverwegingen in handen man :wink:[/quote:54cb359f1c] Lol ja, maar deze keer gaat het gebeuren ook :P 8) [quote:54cb359f1c] Maar goed, als je een 22" scherm wilt kopen, moet je bedenken dat je op zon resolutie veel grafische power nodig hebt. En daarnaast, met een budget van €500,- , Houd je ongeveer, als het niet minder is, 200 euro over voor je videokaart, want een beetje schappelijk scherm van 22" kost al gauw rond de €300,-. Dus een videokaart die 1680x1050 [/quote:54cb359f1c] Ik denk dat het iets in de buurt van een 203B wordt dus een 20 inch. Hier lees ik wel goede dingen over [url]http://www.kieskeurig.nl/review/35195E2842EB71A6C12571500046F9A7.htm[/url] [quote:54cb359f1c] Als ik jou was, zou ik, net als hierboven beweerd wordt, gewoon lekker wachten totdat videokaarten zoals de 8600 serie enzo op de markt komen, of liever nog, even kijken wat ATI voor elkaar getoverd heeft.[/quote:54cb359f1c] ja oke, dan koop ik nu gewoon een beeldscherm en als de nieuwe DX 10 kaarten er zijn een 8600 ofzo... btw indy, mooi scherm...
Link naar reactie
Ik kijk zelf ook vaak op kieskeurig.nl om te beslissen wat ik ga kopen. En dan her en der nog meer info verzamelen, en dan is mijn keuze vaak compleet. Je kan inderdaad nu een scherm kopen, maar het kan zijn dat je dan tijdelijk zal moeten genieten van een lagere resolutie - tenzij je AA en AF uitlaat natuurlijk - en dat je scherm op een lagere resolutie dan 1680x1050 wellicht minder mooie beelden laat zien dan je had gehoopt. Dit is redelijk vaak het geval bij TFT scherm namelijk. Maar ik zou in ieder geval zeker wachten met de aanschaf van een videokaart, tenzij de nood echt hoog is. En dankjewel van m'n scherm :)
Link naar reactie
[quote:e8efbc1418="Indy-jones"]Ik kijk zelf ook vaak op kieskeurig.nl om te beslissen wat ik ga kopen. En dan her en der nog meer info verzamelen, en dan is mijn keuze vaak compleet. Je kan inderdaad nu een scherm kopen, maar het kan zijn dat je dan tijdelijk zal moeten genieten van een lagere resolutie - tenzij je AA en AF uitlaat natuurlijk - en dat je scherm op een lagere resolutie dan 1680x1050 wellicht minder mooie beelden laat zien dan je had gehoopt. Dit is redelijk vaak het geval bij TFT scherm namelijk. Maar ik zou in ieder geval zeker wachten met de aanschaf van een videokaart, tenzij de nood echt hoog is. En dankjewel van m'n scherm :)[/quote:e8efbc1418] Ik denk dat ik dan eerst wel aardig zal kunnen gamen, omdat ik AA en AF toch bijna nooit aan heb staan. en anders speel ik eerst alleen BF2 op 1400x1050 totdat ik een nieuwe graka heb. Overigens denk ik dat het een 203B wordt omdat die gewoon een 4:3 verhouding heeft.
Link naar reactie
Voor widescreen is een hele site die veel tips en truukjes geeft: http://www.widescreengamingforum.com/ Staan ook veel screenshots enzo op. Hier staat bv voor BF2 een truukje: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Battlefield_2 1400x1050 vind ik altijd beetje wazige resolutie maar op zich is 4:3 wel beter dan 5:4 Die 203B draait natuurlijk niet op 1680x1050
Link naar reactie
[quote:7af2ce916f="Vandread"]Voor widescreen is een hele site die veel tips en truukjes geeft: http://www.widescreengamingforum.com/ Staan ook veel screenshots enzo op. Hier staat bv voor BF2 een truukje: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Battlefield_2 1400x1050 vind ik altijd beetje wazige resolutie maar op zich is 4:3 wel beter dan 5:4 Die 203B draait natuurlijk niet op 1680x1050[/quote:7af2ce916f] Kan ik hier uit opmaken dat ik beter een widescreen kan gaan kopen? Ik ben bang dat sommige games dan helemaal vervormen, maar als dat niet zo is, dan is de keuze snel gemaakt.
Link naar reactie
Het ligt er maar net aan welke games je spelen wilt. Ik heb zelf een 19" widescreen, en de meeste games kan ik gewoon in de native resolutie (1440x900) spelen. Lekker veel overzicht, ik wil nu niet anders meer. :) Vooral met RTS spellen zoals C&C3 of Supreme Commander speelt het echt een stuk fijner op een breedbeeld. :)
Link naar reactie
[quote:ba6c5f95e3="Bulletproof$$_NL"]Kan ik hier uit opmaken dat ik beter een widescreen kan gaan kopen? Ik ben bang dat sommige games dan helemaal vervormen, maar als dat niet zo is, dan is de keuze snel gemaakt.[/quote:ba6c5f95e3] Waar maak je dat uit op? Ik geef gewoon een stukje info zodat je een gefundeerde mening kan hebben :) Maar als op die site kijkt hoef je die vraag niet te stellen ;)
Link naar reactie
[quote:c5fc091075="Vandread"][quote:c5fc091075="Vandread"] Hier staat bv voor BF2 een truukje: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Battlefield_2 [/quote:c5fc091075] Zo te zien vervormt de truuk bf2 niet. En van wat je leest op internet werkt 1440x900 ook wel prima.[/quote:c5fc091075] oké dan is dat duidelijk. Nu alleen nog even kijken of het een 19, 20 of 22 inch wordt. iemand suggesties? goedkoop mogelijk :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...