Ga naar inhoud

eerste TFT monitor


Aanbevolen berichten

Hoi, Heb al een beetje rond gelezen naar de diverse opmerkingen over TFT schermen. Ik wil ook een TFT scherm gaan kopen en heb toch wel wat eisen. De pc wordt gebruik door iedereen in het gezin en uiteraard voor vele activiteiten. Gamen, met zijn alle een film kijken, dus een bredekijkhoek is wel nodig denk ik. Foto bewerking etc etc De PC staat in een kamer waar de zon nog wel eens flink schijnt dus een scherm wat een goede helder blijft zou mooi zijn enz enz Veel wensen /eisen denk ik maar goed hij wordt dan ook veel gebruikt!! Heb al vele sites bekeken maar wordt gek van alle info. Hoop dat ik van de vele ervaringsdeskundige alhier hulp en info kan krijgen. Vast bedankt :)
Link naar reactie
En enig idee hoe groot ie moet zijn? Als je met meerder mensen kijkt, moet je sowieso niet een te klein scherm hebben. Tot 22" breedbeeld zijn ze nog redelijk betaalbaar (300-400), daarboven worden ze snel duurder. Niet zo erg, dat het onbetaalbaar wordt, maar wel prijzig. Denk ook om de videokaart. Grotere schermen hebben ook een hogere resolutie, en dat vraagt bij gamen weer meer van de videokaart.
Link naar reactie
Heb nog niet zo'n idee over wat een goed scherm moet gaan kosten. En wat is nu beter / prettiger? gewoon scherm of breedbeeld? Als ik rond kijk op diverse sites denk ik dat 300 a 400 euro moet kunnen. Het liefst zeker minder want anders moet ik even verder sparen . Of mijn pc sterk genoeg is?? Heb een p4 2,8Ghz en een video kaart ATI radeon 9600 ( 256 mb)
Link naar reactie
Ik zelf speel eigenlijk geen games. Heb nog wat oudere spellen die ik wel eens speel. Age of empires en dat soort games. Mijn kids spellen wel games met on-line mogelijkheden. Runescape enz enz Klagen wel dat het beeld etc niet altijd geweldig is en blijft haken en weet ik wat nog meer! Maar ja kan (helaas) niet alles tegelijk aanpassen. Moet keuzes maken en dacht nu eerst aan een nieuw scherm
Link naar reactie
Een groter scherm kan wel, maar je zult die dan in een lagere resolutie moeten spelen, en het scherm of de driver laten opschalen. Een nieuwe videokaart zal beslist helpen, maar dan kan de cpu weer een bottleneck gaan vormen. Als je er 400 euro voor over hebt, zou ik zelf eerst eens kijken naar een 22" breedbeeld.
Link naar reactie
Maar als de 'kids' klagen over een slecht beeld bij Runescape moeten hoeven ze écht geen nieuwe grafische kaart. Runescape is namelijk een Java-based spel, waar je nooit iets moois van kan maken. In het geval van een hakkerig beeld zul je toch echt iets moeten doen aan de internetconnectie... Ik heb net 5 dagen geleden een Samsung Syncmaster 206BW(het 2" kleinere broertje van de 226BW) aangeschaft, en mijn eerste reactie was: Wat een geweldig scherm voor een milde prijs! Je begrijpt wel dat het scherm goed presteerd, goede kleurweergave etc. Er wordt wel vaak gezegd dat de inkijkhoek niet zo goed is, maar ik moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, de inkijkhoek van 170 graden is zeker wel te halen. Nadeel is wel de resolutie, de grafische kaart die u in uw bezit hebt zal de resolutie zeker wel kunnen trekken, maar wanneer er wat zwaardere applicatie's aan bod komen kunnen zich nog wel problemen voordoen...
Link naar reactie
Ik heb een 205BW (20" breedbeeld TN-panel) en ik ben ook erg tevreden... [b:9442698ce4]maar[/b:9442698ce4] met een paar vrienden een film kijken is geen feest. Het beeld wordt al heel snel donkerder en vooral ook wanneer je van onderaf kijkt is het beeld heel anders dan het zou moeten zijn. Ik vrees dat dit bij de 206 niet veel anders zal zijn. De duurdere panelen hebben hier zoals boven al genoemd veel minder last van. Een voordeel (voor de prijs) is dat de reactiesnelheid niet heel laag hoeft te zijn, omdat runescape dat niet vraagt. Zodra er echt fps-games op gespeeld gaan worden wordt het weer een ander verhaal.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Bedankt voor de reacties. Nog een vraag; Weet iemand een scherm met een echt goede inkijkhoek ( zeker nodig denk ik want er wordt zeker met meerdere mensen gelijktijdig gecomputert) en ondersteuning voor HDCP en een hoge resolutie? Ik word gek van alle sites bezoeken en hoop dat een van jullie iets weet. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...