Ga naar inhoud

graphics card niet te herkennen


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Ik heb zojuist mijn legitieme XP opnieuw geinstalleerd. Nu kan ik het beeldscherm niet meer instellen dus ik dacht even de ASUS software opnieuw te installeren. De CD geeft echter de melding dat ik eerst een graphic Card moet installeren. Die zit er volgens mij gewoon in, dat is toch de asus kaart waar het beeldscherm aan hangt, wat kan er aan de hand zijn. Het beeldscherm werkt op zich wel
Link naar reactie
ik heb vanaf de nvidia site software voor nforce 3 gedownload, is dat het goede. Ik heb dat gedaan omdat het programma aida 32 die term op enkele plaatsen noemt. Geen merkbaar resultaat. Inmiddels staat overigens alleen onder videocontroller nog een geel vraagteken, de rest heb ik inmiddels via internet en zoeken opgelost
Link naar reactie
Ik heb de drivers van de genoemde site gehaald, na uitpakken liep de installatie helemaal fout, het scherm werd zwart en na enige tijd kwam de melding dat het systeem volledig was hersteld van een zware fout. Omdat ik dat al vaker heb meegemaakt toch maar opnieuw gedaan, nu verliep installatie goed, echter na controle in apparaatbeheer bleek er een nieuwe foutmelding bij netwerk bijgekomen te zijn, iets in de trant van Nivia networking...... Hierop heb ik via systeemherstel de situatie van daarstraks hersteld, ik zit dus nog steeds met een foute videocontroller.
Link naar reactie
Hallo, Toen ik vanochtend opstartte, gebeurden er gekke dingen. Allereerst werd het beeldscherm vrijwel meteen rood, vaag waren de xp contouren te zien. Twee keer herstarten lverde gewoon een zwart beeldscherm op. Ik heb dus uiteindelijk windows op nieuw geinstalleerd. daarna heb ik via internet de nvidia drivers gehaald e.d. Nu ben ik dus weer net zover als gisteren, apparaatbeheer geeft aan dat de videocontroller geen stuurprogramma heeft via het gele vraagteken. Als ik nu bv google en naar beneden scroll schuift niet de bladzijde naar boven zoals normaal, maar de bladzijde wordt van boven naar beneden ververst. Heeft dat ermee te maken? Uiteindelijk is dus de vraag hoe ik de videocontroller kan installeren
Link naar reactie
[quote:599ac80ed3="jbiggie"]Ik heb dus uiteindelijk windows op nieuw geinstalleerd. daarna heb ik via internet de nvidia drivers gehaald e.d. Nu ben ik dus weer net zover als gisteren, apparaatbeheer geeft aan dat de videocontroller geen stuurprogramma heeft via het gele vraagteken. [/quote:599ac80ed3] Was dat wel Windows XP met Service Pack 2. En welke info geeft Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? Welke info geeft [url=http://www.gtopala.com/]SIW[/url] over je videokaart? Je zou met [url=http://www.miray.de/products/sat.pcisniffer.html]PCISnifffer[/url] op een bootable floppy of CD buiten Windows om kunnen checken, of er conflicten zijn. Zijn er ook nog PCI kaarten, die je tijdelijk kunt verwijderen? Of omsteken naar andere PCI sloten?
Link naar reactie
Dag mensen. het is me zojuist gelukt het geheel aan de praat te krijgen. Ik zag met aida geen videokaart. Nu heb ik ik meen dat het everet heet gedowmload en die vond meteen een videokaart waar ik meteen een download adres bij kreeg. Een geforce 6200 meen ik. Ik heb de software gedownload en nu is alles weer in orde. ik heb wel op een andere schijf alle info en zip bestanden opgeslagen voor het geval het nog eens gebeurt. Bedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...