Ga naar inhoud

Instelling in configuratiescherm


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje valt het me op dat zodra ik een bestand (bijvoorbeeld een afbeelding van een logo waarin zwart zit) bij het slepen alles wat zwart is transparant wordt. En dan bedoel ik het doorzichtige plaatje dat je ziet als je aan het slepen bent in een map met miniatuurweergaven aan. De miniatuurweergaven zelf zijn gewoon goed. En het gebeurd ook alleen bij 100 puur zwart. Bij previews van een PDF gebeurd het o.a. ook, maar als daar alleen tekst in staat weer niet, omdat dit door de anti aliassing in de weergave natuurlijk geen 100% zwart meer is. Als ik in het configuratiescherm onder Prestaties en Onderhoud -> Visuele Effecten Aanpassen het vinkje weghaal bij "De inhoud van het venster tijdens het slepen weergeven" lijkt het probleem opgelost. Mijn vraag is dus, waar dient deze instelling voor? Ik gebruik Windows XP, videokaart is een NVIDIA GeForce 6200 TurboCache. Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:87da48d247="FTI"]Snap je vraag niet helemaal, maar die instelling is voor de mensen onder ons die XP's teletubbie uiterlijk willen vervangen door de good 'ol Win98 style. :)[/quote:87da48d247] De Windows 98 stijl vind ik helemaal niet mooi :wink: Maar je hebt gelijk, haal ik alle vinkjes weg dan krijg ik de Win98 stijl weer terug. Maar als ik alleen dat vinkje weghaal "De inhoud van het venster tijdens het slepen weergeven" dan is er niks veranderd (nog steeds de teletubbie style) maar dan is het transparant worden van zwart in het plaatje weg. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is? Mijn vraag was concreet waar dient deze functie voor en hoe komt het dat door die functie het doorzichtige plaatje dat je naar bv een map sleept van alles wat zwart is transparant maakt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...