Ga naar inhoud

ATI tray tools met Radeon 9800 Pro


Aanbevolen berichten

Hallo, Zoals in een ander topic te lezen is heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft. Nu wil ik deze overclocken met ati tray tools. Nu ben ik een beetje aan het proberen geweest maar ik begrijp het niet helemaal. Ik kom elke keer op een wisselende bench score uit. Kan iemand mij helpen of tips geven hoe ik het beste resultaat bereik? Ik ben ene beetje aan het schuiven geweest met de core speed en memory speed. Ook het restrict reference devider heb ik een aantal keren gewijzigd.
Link naar reactie
Hoe bedoel je dat je telkens op wisselende score's uitkomt? In principe staan (stel dat je begint) de waardes al weergegeven (de default waardes) -> hardware -> overclock settings Je kan dan bijvoorbeeld met de core beginne. Elke keer een stapje van 5Mhz naar hoog. (bij de 9800pro zou ik niet meer als Mhz per keer nemen) Daaronder die je "artifact tester" Als je op de show 3d render klikt komt er een soort spaceshuttle op je scherm erbij, en als je daarna op op "bench" klikt gaat hij voor jou opzoek naar Artifacts met de snelheid die je zojuist heb ingesteld. Mocht hij geen artifacts hebben gevonden kan je bijvoorbeeld weer 5 Mhz verde. Je bereikt de grens wanneer hij wel artifacts vindt. Ik zou persoonlijk daar zo'n 10Mhz onder gaan zitten als veilige marge. Daarna kan je het memory gaan testen op dezelfde manier. En tussendoor kan je ook nog eens een 3DMark draaien om te kijken of je score wat omhoog wil gaan. :wink: Heb je verder wel goede kast koeling? En zit er nog de standaard koeler op je 9800?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...