Ga naar inhoud

Hoe kan je Nvidia Kaart overclocken?!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:47976776c7="Hulp-nodig"]Haha spannendddddddd Nv44a staat er :lol:[/quote:47976776c7]Jammer, dan gaat het niet lukken om de overige pipelines over te zetten omdat deze simpelweg niet bestaan :P Ga nu naar de 2e regel, en klik op het grijze pijltje waar "Customize... op staat. Je krijgt dan een regeltje met plaatjes. Klik op het plaatje van die groene videokaart. Nu kom je hier: [img:47976776c7]http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3937/2555.jpg[/img:47976776c7] *kijk alleen naar het rechter deel, het linker deel heb ik er zelf een keer bij gezet omdat ik een review van mijn 6600 aan het schrijven was* Nu kun je met stapjes van 5-10MHz de core van je videokaart verhogen. Nedat je dit gedaan hebt klik je op "test" en draai je even 3Dmark'03. Als dit goed gaat zonder rare figuurtjes in het beeld (artifacts) of (korte) vastlopers, dan kun je het weer verhogen met 5-10MHz. Net zo lang tot je vastlopers krijgt. Dan doe je hem weer 15MHz terug en je hebt je overclock. ;) Daarna vink je nog ff "Apply overclocking at Windows Startup" aan zodat de instellingen behouden blijven als je de computer opnieuw opstart. Succes ermee, en het is natuurlijk wel op eigen risico. ;)
Link naar reactie
[quote:6038863440]Ga nu naar de 2e regel, en klik op het grijze pijltje waar "Customize... op staat. Je krijgt dan een regeltje met plaatjes. Klik op het plaatje van die groene videokaart. [/quote:6038863440] Huh ik zie wel Customize en dan allemaal symbooltjes en videokaartje alleen komt wat anders? en me tabbjes zijn ook anders?
Link naar reactie
[quote:b57792dd70="Hulp-nodig"]haha ja ik heb het sorry mijn fout! ik heb het nu voor me alleen ik weet niet hoe dat werkt ik zie dat ik 2 van die regelaars kan verschuiven alleen ik ben bang dat ik het verkeerd doe :oops: Dan heb ik cker een probleem hoe kan ik weten welke ik moet gaan verschuiven en weten hoeveel ik verschuif?[/quote:b57792dd70]Eerst vink je "Enable driver-level hardware overclocking" aan, daarna kun je overclocken. ;) trouwens, als je niet zeker bent waar je aan begint kun je het beter laten zoals het is en iemand vragen die er wat meer verstand van heeft. Met overclocken moet je zeker van je zaak zijn en weten wat je doet. ;)
Link naar reactie
haha das waar ;) Wat je nu kunt doen is het bovenste schuifje (waar 350MHz bij staat) 10MHz verder te schuiven. Dan klik je op "test", en draai je even 3dmark'03 om te kijken of het stabiel is. Als dit goed gaat doe je het nog een keer, totdat de computer vastloopt met bijvoorbeeld 3dmark. Wanneer dit gebeurd zet je het schuifje weer 10MHz terug en je hebt een stabiel overgeclockt systeem. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...