Ga naar inhoud

Kijkhoek bij tft monitor.


Aanbevolen berichten

Ik heb vrijdag m'n nieuwe tft scherm gekregen. [url=http://www.azerty.nl/producten/product_detail/155/12123/philips-190s7fs-19-inch-zilver.html]Dit scherm is het.[/url] Het scherm bevalt heel goed, maaaaar: ik kijk er ook films/tv op. Ik zit dan liever niet op m'n bureaustoel, maar op een fijne stoel, die recht voor m'n bureau staat ongeveer. Deze is alleen wel lager dan m'n bureaustoel, ik kijk dus als het ware een beetje schuin op m'n scherm. Nu heb ik dus het vervelende probleem dat de kleuren dan donkerder zijn, met m'n crt had ik hier nooit last van, schijnt bij die tft's te horen. Maar ik vind het wel raar, k had speciaal naar de inkijkhoek gekeken, en die is bij deze philips 170 graden voor verticaal. Klopt dit dan niet? Of klopt het wel, maar hoort dit er dan gewoon bij (lijkt me niet eigenlijk, maar ik kan natuurlijk ook ongelijk hebben :P) Ik hoop dat jullie het weten, alvast bedankt, Jur
Link naar reactie
Zoals je in mijn specs kan zien, heb ik de zelfde monitor, ik vind de kijkhoek heerlijk, en vind het beeldscherm heerlijk donker, jij waarschijnlijk niet. Dit scherm is niet in hoogte verstelbaar, het enige minpunt vind ik zelf. Om jou probleem op te lossen, moet je er loodrecht op kijken, dus je moet de hoek van het scherm zo instellen, dat jij er precies op kijkt. Op die manier krijg je een maximale hoeveelheid licht binnen, althans, dat is bij mij zo. Heb jij trouwens ook een wankelende voet? Sander Hoe zit het trouwens bij jou vast? DVI of VGA?
Link naar reactie
Huh, maar jij hebt de C versie, en ik de S versie. Jij hebt ook 3ms responstijd minder. Mijn voet staat ook redelijk stabiel, heb jij ook zo'n ronde voet? Ik heb m aangesloten met VGA, heb zo'n oude videokaart dat er nog geen DVI op zit. Maar het is dus normaal dat je een scherm met 170 graden wat moet kantelen om het goed te kunnen zien? Ik ga wel wat experimenteren ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...