Ga naar inhoud

Virus of videokaart?


Aanbevolen berichten

Op het beeldscherm verschijnen allemaal vreemde strepen en of hokjes in verschillende kleuren. Soms is het zelfs zo erg dat je bijna niks meer kan zien.... weet iemand wat voor virus dit kan zijn of waar het anders aan kan liggen? Ik heb al een andere monitor geprobeerd en die heeft het probleem ook (nog in mindere mate) Ik ga nu proberen de videokaart opnieuw te instaleren, maar misschien heeft 1 van jullie een idee wat dit precies kan zijn...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:b77d3bf759="Anvar"]ja het windows logo wordt soms helemaal onleesbaar. ja idd dat probleem heb ik dus eerder gehad dat ie te heet werd en het beeldscherm uitviel, dat is toen opgelost door de kaart een slot verder op te zetten maar hij wordt nu nog steeds heet :( ik zal morgen eens een oudere videokaart probeeren die ik nog heb.[/quote:b77d3bf759] Hoi, Zit hier met het zelfde probleem ati 9800xt drie jaar oud. Als ik de comp. opstart, heb ik al in het dos scherm spikkels, het window's venster allemaal blokken, met mijn muispijltje op een link gaan staan, of een pictogram heb ik hele dunne flikkerende lijntjes bij mijn muispijltje. Ik heb de driver en alle software al een paar keer eruit gehaald, en opnieuw erin gezet, de driver van mijn monitor ook zo gedaan, niets helpt. Heb nu een oude kaart erin zitten en alles werkt weer, heb nu een nieuwe besteld en die krijg ik morgen binnen. en ik heb de ati ook al draaien met een zalman koeler, en met de kast open. geen resultaat gezien. ti's jammer, en snel maar het is niet anders. Kijk ook maar eens met de diagnose van direct x daar zul je waarschijnlijk onder beeldscherm zien staan dat , Direct Draw, Direct 3D, AGP-oppervlakte versnelling uitgeschakeld zijn. Andere kaart erin, en ze staan weer aan, bij mij althants. succes groetjes Hans.
Link naar reactie
De koeling in een Dell is gewoon beroerd en niet op een zwaardere videokaart gericht (die series in ieder geval) De 9700/9800 reeks kaarten kan daar blijkbaar slecht tegen en gaat na verloop van tijd door de verhitting kapot. Daarom is het altijd verstandig onderdelen goed te koelen (iets waar Dell volgens mij ook wel iets beter naar gaat kijken)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...