Ga naar inhoud

TV-Out Geforce 9600GT XXX => Alleen zwart-wit beeld


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk hebben jullie al duizenden van deze topics behandeld, maar ik zit echt met de handen in mijn haar. Ik probeer dus via tv-out mijn tv op mijn pc aan te sluiten. Deze pc is net nieuw, en is geleverd met een Geforce 9600GT XXX kaart. Hier zit (alleen) een s-video aansluiting op. Bij mijn vorige pc, met een Radeon 9800PRO als videokaart, maakte ik ook gebruik van s-video, en toen verliep alles prima dus mijn tv zou in principe s-video compatible moeten zijn. De TV heeft verder alleen een scartaansluiting, dus ik maak gebruik van een scart-verloopstuk. Goed, ik dus weer alles aangesloten zoals het eerst zat. S-video kabeltje in de videokaart, andere einde in scart-verloopstuk, samen met 2 geluidskabeltjes (daar heb ik geen problemen mee). Scart erin, knopje om en hoppa. Zwart-wit. Wat fora's afgespeurd en ik heb ondertussen de volgende dingen geprobeerd: - Laatste drivers geinstalleerd (Forceware 93.71): geen verandering - Composiet gegaan (s-video => composiet verloopstuk in de s-video-uitgang van de videokaart, daar een composietkabel in, het andere eind van de kabel in het scart-verlooptstuk): pc herkent tv helemaal niet meer. - pc aantal keer opnieuw opgestart, alles aansluiten terwijl zowel tv als pc uitstaan, alles aansluiten terwijl zowel tv al pc aan staan, etc: geen verschil - Pal B en G gevarieerd: geen verschil - Met kleurverzadiging gespeeld: geen verschil - Met resoluties en allerhande andere nVidea-instellingen gespeeld (verticaal stretchen, horizontaal stretchen, clone, dual view, videosignalen, gamma, noem het maar op): geen effect - En aangezien ik alleen een scartaansluiting op mijn tv heb is er maar 1 videokanaal om van gebruik te maken toch? Kan ik hieruit concluderen dat het iets hardware-matigs moet zijn? Ik heb 2 verschillende s-videokabels geprobeerd, geven allebei dezelfde problemen, net als de composietkabel dus. Vooralsnog heb ik alleen nog niet gevarieerd in tv en videokaart (hoewel de TV het met de Radeon dus prima deed), en het scart-verloopstuk. Misschien dat ik het eens een keer met een andere scart moet testen? Of mijn zusjes tv even naar beneden sleuren? Heeft een van jullie nog andere ideeën hoe dit te verhelpen, of hoe in ieder geval de oorzaak van het probleem te vinden is?
Link naar reactie
[quote:da76434cc7="Kriekie"]Wat je ook nog kan proberen is effe je cmos te resetten[/quote:da76434cc7] Niet doen, dat heeft 99% kans geen nut. Kijk eens in dit soort topics op got: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1172246///nvidia%2Cs%2Cvideo%2Czwart%2Cwit En zo zijn er nog een paar topics, staat vast wel een oplossing ergens. Het komt namelijk erg vaak voor, meestal moet je even wat klooien met wat dingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...