Ga naar inhoud

22 inch breedbeeld en twee programma's open.


Aanbevolen berichten

Ik heb een 22 " Belinea breedbeeld monitor gekocht met de bedoeling twee programma's open naast elkaar te kunnen zetten, in mijn geval wilde ik Delphi 7 en een tutorial openen, maar dat lukt me tot nu toe niet. Ik heb al gespeeld met de resoluties maar dat helpt ook niet. De monitor kan 1680 x 1050 aan maar die resolutie kan ik niet met mijn video kaart instellen. Ik heb de monitor geprobeerd met 1600 x 1024, 1600 x 900 en nu staat hij op 1360 x 786. Ik heb niet aan de horizontale en verticale frequenties gesleuteld die liggen horizontaal tussen 37 en 83 KHz en verticaal tussen 56 en 75 Hz. maar dat zal wel standaard zijn. Mijn vraag is kan dat wat ik wil en welke resolutie kan ik het beste instellen.
Link naar reactie
Dat de hogere resoluties verdwijnen is vaak zo. Je nieuwe monitor kan geen hogere resoluties aan DAN die in de bijgeleverde driver zitten. Zodra je een andere monitor aansluit kun je deze driver verwijderen en je oude gewoon weer terugzetten. Ik zou ze om te beginnen weer terugzetten. Heb je i.i.g. het maximale uit je scherm.
Link naar reactie
Ook de resolutie klopt dus nog steeds niet? Want in een voorgaande post zeg je dat de resoluties boven de 1680 verdwijnen, maar met de drivers zou dus die 1680 er wel moeten staan? En anders, ik weet niet of je een Nvidia videokaart hebt, maar in dat geval zou je het control panel daarvan kunnen openen, en dan naar "Screen resolutions & refresh rates" gaan. Daar kun je onder het kopje "Custom resolutions and refresh rates" klikken op "Add". Hier kun je zelf de hoeveelheden pixel horizontaal en verticaal instellen. De kleuren moet je gewoon op 32Bit zetten, en de refresh rate op 60Hz (dat is meestal het beste voor een TFT scherm). Als je toevallig geen Nvidia videokaart hebt, hoef je het bovenstaande niet te proberen. Of je moet iets in je eigen drivers kunnen vinden wat erop lijkt ;)
Link naar reactie
Ik heb een NVIDIA Geforce 6600 card en kan daar niets vinden over refreshrate. De maximum resolutie op dit moment is 1600 x 1084 en dit wijkt volgens mij af van wat in het .inf bestand voor mijn monitor staat. quote [112202.AddReg] HKR,"MODES\1680,1050",Mode1,,"30.0-84.0,55.0-77.0,+,+" HKR,,MaxResolution,,"1680,1050" HKR,,DPMS,,1 unquote
Link naar reactie
Gerben, Ik heb de laatste drivers van NVDIA geinstalleerd van 2 nov. 2006 maar kom de door jou genoemde mogelijkheid niet tegen. Ik zoek onder Control Panel -> Instellingen -> Geavanceerd en daarin kan ik kiezen voor adapter en beeldscherm maar ik vind hierin nergens de door je genoemde instellings mogelijkheden. Kun je aangeven waar ik moet zoeken. Overigens vraag ik me af of ik me verder druk moet maken om de resolutie ik kan deze weliswaar niet instellen op 1680 x 1050 maar wel op 1600 x 1024 en ik vraag me af of dit zoveel verschil maakt. Mijn vraag was in eerste instantie bedoeld om uit te vinden hoe ik 2 schermen op een breedbeeld monitor kan toveren en daar ben ik nog niet uit. Ik denk dat ik dat nog eens in een afzonderlijk bericht moet vragen, dat is het gevaar van 2 onderwerpen in 1 onderwerp.
Link naar reactie
Ik zal je helpen. :wink: Klik met de rechtermuisknop in je bureaublad. Kies: "Nvidia Control Panel". Zodra het Control Panel gestart is, ga je naar "Beeld". Kies: "Gebruik klassiek Nvidia Control Panel". Klik op OK. Dan klik je met de rechtermuisknop opnieuw in je bureaublad. Kies: Nvidia Display > En hier het enige beschikbare dingetje (bij mij Fujitsu 786) In het venster wat dan geopend wordt, zie je een menuutje in de stijl van Verkenner's maphiërarchie. Ga naar "Screen Resolutions & Refresh Rates". In dit submenu, zul je de knop "Add" vinden. klik hierop. Dan kun je de breedte, de hoogte, de kleurdiepte en de vernieuwingsfrequentie kiezen. Stel deze respectievelijk in op: 1680, 1050, 32-Bit, 60Hz. Klik nu op OK. Je zult bericht krijgen dat het succesvol toegevoegd is. Vink "Only Show custom modes" aan. In het schuifbalkje met daarboven de resolutie, zoek je de goeie uit. (waarschijnlijk staat hij gelijk op de goeie) Klik daarna op toepassen, en klaar is peter44 :wink: Hiermee moet het toch wel lukken denk ik :) Het was wellicht een beetje omslachtig, maar ik denk: laat ik het maar goed duidelijk doen, dan weet ik zeker dat er niks verkeerd kan gaan :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...