Ga naar inhoud

Koeling in de weg


Aanbevolen berichten

Hi, Zit voor een pc (kantoorwerk, Dell 24 inch TFT) te denken aan dit [url=http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/5631/asus-en7600gt-silent-2dht-256-mb-ddr3-pci-express-x16.html]kaartje[/url]. Een Asus EN7600GT SILENT. Leuke passieve koeling. Alleen, past dat wel in een gemiddelde kast (Case Evercase) ? groetjes Edmond
Link naar reactie
De grote passieve heatsink wijst achteruit en de kaart zelf is vrij kort, kijkende naar het PCI-e slot. ik denk dus dat het lukt. Maar let wel op je koeling, een kaartje als deze genereert een hoop warmte in de kast. [img:e2befb8d38]http://www.asus.com/999/images/products/1097/EN7600-TOPVIEW-2-M_400w.jpg[/img:e2befb8d38]
Link naar reactie
[quote:7699a887d2="Edmond Varwijk"]Ja, heb ik eerder gehoord vandaag. Kan ook, maar de vorige pc van deze werker is 5 jaar meegegaan. Dat moet dit in principe ook. Dus dan leek een iets zwaardere kaart me een iets betere investering. De passieve koeling sprak me wel aan. groetjes Edmond[/quote:7699a887d2]Zou je dan niet beter even een maandje kunnen wachten tot er budget DX10 kaarten uitgekomen zijn? Daar komen ook vast een aantal passieve varianten van uit, en dan ben je ook al veel meer voorbereid op de komende 5 jaar. Voor een pc met als hoofddoel kantoorwerk heb ik liever een DX10 kaartje van €50,- dan een DX9 kaart van een dikke €100,-.
Link naar reactie
Tussen een 7300 en een 7600 verschilt eigenlijk alleen het 3D werk. Voor kantoorwerk maakt het niet uit. Of je moet van plan de aero interface van vista te gaan gebruiken. Maar dan nog. Dat schijnt ook wel aan onboard 3D genoeg te hebben. XP is 5 jaar meegegaan, zie dat voor vista niet veel anders gaan. Als men het überhaupt al gaat gebruiken in bedrijven.
Link naar reactie
[quote:9505fdffaa="Edmond Varwijk"]Ja, heb ik eerder gehoord vandaag. Kan ook, maar de vorige pc van deze werker is 5 jaar meegegaan. Dat moet dit in principe ook. Dus dan leek een iets zwaardere kaart me een iets betere investering. De passieve koeling sprak me wel aan. [/quote:9505fdffaa] Ik kon niet echt vinden watvoor kast het precies was maar die 7600gt passief in een "airflowloze" kast zal eerder "opbranden" dan die 7300/7600/x1300 ;) Heb dat ding in me handen gehad en ingebouwd in een goed geventileerde Antec kast met alle fans wel op "low" werd toch aardig heet.
Link naar reactie
Een duurdere krachtigge kaart als een 7600gt gaat echt niet langer mee omdat hij duurder is hoor. Je betaalt gewoon meer voor de extra snelheid die hij KAN leveren. Al heb je daar in een pc met jouw doeleinden niks aan. Verder geeft een krachtigge (game) kaart met passieve koeling snel problemen. Zeker als je hem gaat gebruiken waarvoor hij is: gamen. Een gamekaart genereert aardig wat warmte. En zelfs met zon flinke passief koelblok wordt hij zo 20 graden warmer dan een acktief gekoelde. Met goede casekoeling is het net te doen. Nu zal jij weinig 3d power nodig hebben dus hij wordt minder warm, maar dan nog en waarom zou je dan zoveel extra geld uitgeven? Koop een 7300 passief ofzo. Die generen weinig warmte en kunnen dan ook goed draaien met alleen een koelblok.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...