Ga naar inhoud

2 schermen en Windows ME


Aanbevolen berichten

Goedendag, Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik heb een Matrox G45 16mb dualhead AGP en windows ME versie draaien. Bij de 1e x opstarten zegt hij dat hij een “standaard PCI VGA adapter”vindt en installeert een standaard drivertje. Resultaat beeld 640-480 en 16 kleuren. Cdtje van Matrox g450 en software geinstalleerd. Pc opnieuw opgestart…. resultaat beeld blijft zwart. Nieuwste drivers van matrox site gehaald versie….6.82 resultaat het zelfde. Doel: is 2 schermen naast elkaar (dus breedbeeld) op een Windows ME machine. Kan dit?
Link naar reactie
waarom draai je in godsnaam Windows ME ?? Zelfs microsoft heeft al erkend dat het een erg foute windows is. Ik zou direct teruggaan naar Windows 98se, of Windows XP (met sp2) gaan gebruiken !! [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_ME]Wiki over Windows ME[/url] (dit vind ik wel een grappige opmerking in Wiki: Door de beruchte instabiliteit werden er al snel andere betekenissen voor het ME deel bedacht (bijvoorbeeld "Windows Meer Ellende", "Windows Moron Edition", "Windows Mistake Edition", of "Windows Miserable Edition"). PCworld zegt: [quote:06915d396f]To its credit, Me introduced features later made popular by Windows XP, such as system restore. Unfortunately, it could also restore files you never wanted to see again, like viruses that you'd just deleted. Forget Y2K; this was the real millennium bug. [/quote:06915d396f] vin'k wa grappig :P anyways, als ik jou was zou ik dus OF teruggaan naar 98, OF upgraden naar XP !! A.S.A.P. !!
Link naar reactie
[quote:547ac29323="stitch"]Bij de 1e x opstarten zegt hij dat hij een “standaard PCI VGA adapter”vindt en installeert een standaard drivertje. Resultaat beeld 640-480 en 16 kleuren. (..)Nieuwste drivers van matrox site gehaald versie….6.82 resultaat het zelfde. (..) G45+MHDA16D[/quote:547ac29323] G45 MDHA16D bedoel je. Neem ik aan. En de gedownloade driver versie [url=http://www.matrox.com/graphics/en/corpo/support/drivers/files/w9x_682.cfm]w9x_682.exe[/url] is inderdaad de juiste. In het verleden kocht ik vrijwel dezelfde videokaart, maar dan met 32 MB geheugen. De G45+MHDA32D dus. Ik heb deze maar weer eens in mijn oude Pentium 2 PC geplaatst, waarin mijn Radeon 9000 zat. Op deze multiboot PC was de Nederlandstalige versie van Windows Millennium al geïnstalleerd. Met [url=http://tweakers.net/meuktracker/11629/Driver-Cleaner-Professional-1.4.html]Driver Cleaner Pro[/url] heb ik de ATI drivers en ATI CCC verwijderd. Die genoemde Matrox driver versie 6.82 heb ik geïnstalleerd. Hier werkt het gewoon. Ik kan 32 bits kleuren selecteren. En een maximum resolutie van 1280x1024. Alleen de optimale resolutie voor mijn 19 inch widescreen TFT monitor 1440x900 ontbreekt. Je zou kunnen checken via Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur, welke apparaten daar genoemd worden. En controleer ook of bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Bij Hardwarebronnen > IRQ wel bij alle IRQ's OK staat. Het beste zou zijn als je videokaart een eigen IRQ heeft. Wellicht zou je aanwezige PCI insteekkaarten kunnen omsteken. Overigens vind ik wel dat er op het internet wordt overdreven over de instabiliteit van Windows Millenium. In die WikipediA link van MreLecTro staat tenslotte [quote:547ac29323] De instabiliteit kwam meestal door incompatibele drivers, omdat fabrikanten hun drivers niet testen op ME en/of geen nieuwe drivers uitbrachten.[/quote:547ac29323] Dan vind ik het niet juist om Windows Millenium daarvan de schuld te geven. Die genoemde Matrox drivers zijn in ieder geval geschikt voor Windows Millenium. [edit] Check ook nog in Windows Millennium Start > Help > Problemen oplossen > Problemen met beeld en geluid > Probleemoplosser voor beeldweergave. [Edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...