Ga naar inhoud

X1950pro probleem


Aanbevolen berichten

Uiteraard had ik gemaild en gebeld, zonder bevredigende reactie. Maar goed, de soapserie goes on: heb nu eindelijk een nieuwe (hoop ik) kaart terug na ruim 3 weken. En jullie raden het al: de kaart werkt niet. Was vorige keer het probleem dat de ventilator niet draaide (en het ledje wel brandde), nu draait de ventilator wel en het ledje brandt niet (ik zie in elk geval geen ledje) En/dus ik krijg weer geen beeld, zeer frustrerend! Heb Salland uiteraard al weer gemaild, maar nog geen reactie. Iemand suggesties? (heb uiteraard al van alles weer geprobeerd: bios gereset, batterijtje er uit, helemaal zonder videokaart proberen daarna opstarten en uitschakelen, vervolgens de nieuwe kaart er in maar er gebeurt dus verder niets). Heeft een videokaart overigens altijd een ledje? __________________
Link naar reactie
Mijn x1950xtx heeft ook een ledje, maar dit gaat uit nadat het systeem opstart, dus dat die uitgaat lijkt me normaal. Maar kijk eens naar deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27479345#27479345 In je sig zie ik een "Asus A8V Deluxe (Socket 939)" staan, waarschijnlijk geeft die dus problemen. Misschien eens bij "de buurman" oid proberen.. Of iig een ander mainboard.
Link naar reactie
Je schiet ermee op dat je weet waar het probleem ligt, namelijk dat de kaart incompatible is met je mainboard, daar kan je niks aan doen en dat kan je niet weten en dan die 1950pro ruilen tegen een 7600gt oid. Of wellicht kunnen zij een andere oplossing aandragen, eventueel in samenspraak met club3d. Je kan ook bij club3d een formpje invullen: http://www.club3d.nl/support_form.php?category=technical&l=en Om te checken of mijn suggestie klopt, maar probeer het vooral via salland te doen, die zijn verantwoordelijk.
Link naar reactie
Hij doet 't :D Als ik geen beeld kreeg hield ik steeds de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt waardoor het systeem uitschakelde. Min of meer bij toeval kwam ik er achter dat als ik de stroomtoevoer helemaal uitschakelde (in mijn geval met een stekkerknop) dat het systeem daarna wél wilde opstarten...met de nieuwe videokaart dus! Maar goed, feit blijft dat ik veel te lang heb moeten wachten bij Salland. Het zal misschien geen slechte zaak zijn, de aftersales zijn slecht dus ik ga daar niet weer kopen. Maar het werkt en dat is 't belangrijkste...bedankt allemaal voor het meedenken :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...