Ga naar inhoud

X1950pro probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Heb een nieuwe videokaart gekocht, de Club3D Ati Radeon X1950 pro. Kaart volgens het boekje geïnstalleerd, voedingskabel ook aangesloten. Het lampje brandt wel, de ventilator draait niet...en (dus) ook geen beeld :-( Mijn systemspecs zijn goed genoeg voor deze videokaart, zie sig. Iemand een mogelijke oplossing? Anton
Link naar reactie
Ook gedaan wat tinus89 voorstelde? Zou best eens kunnen dat je teveel van 1 lijn af trekt. En als het kan zowiezo eens in een andere pc proberen (buurman! ik durf het bijna niet te vragen ... ;) ) weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt. Reset ook de bios eens (misschien iets met agp instellingen?) Kijk ook eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1178849/
Link naar reactie
Uiteraard heb ik op de kaart de aansluiting van de voeding aangesloten, zoals ik ook al zei. En heb inderdaad alle stekkertjes (4 stuks) uitgeprobeerd, met alle andere meuk afgekoppeld. Bios gereset, zelfs de batterij eruit gehaald en weer teruggeplaatst...helpt ook niet. Verder ken ik alleen maar mensen waarvan ik weet dat de voeding van hun pc het toch niet trekt :( De kaart komt trouwens van Salland automatisering, heb hun gisteren al gemaild maar nog geen reactie terug. Ze hebben ook een betaald tel.nr. overigens, moet ik ook nog maar doen. Ik háát dit! :evil:
Link naar reactie
[quote:b6216cc5b5="FTI"]Vervelend inderdaad. FYI: bij mij draait een x1950pro (die van MSI) goed met een 350w voeding met 22A op de 12v lijn. 100% stabiel, alleen wordt soms 97 graden.... :o :o :o[/quote:b6216cc5b5] Haha, ja het zijn geen koele jongens nee. Maar grafische kaarten mogen/kunnen wel een stuk warmer worden als cpu's, maar of het de levensduur bevorderd..... @ @nton Hopelijk krijg je snel een reactie terug. Ook ik verdenk je voeding. Hoewel het wel raar is dat de rest van je systeem prima draait. Draaide je systeem ook met je (aan dat andere topic te zien) oude 9800pro goed?
Link naar reactie
Ja, m'n bakje draaide en draait goed met de 9800 pro...maar ja, ben zelf ook een die hard gamer en de X1950 pro is natuurlijk een prima upgrade voor mijn systeem. Heb intussen een mailtje terug gehad van Salland, zij denken (ook) dat de voeding niet krachtig genoeg is. Dus ik het hele verhaal maar weer uitgelegd...dat die ruim voldoende voor die kaart is i.v.m. de 12V lijnen etc. blablabla... Waarschijnlijk doe ik de kaart vandaag retour. Mocht de kaart bij hun goed blijken, bestel ik een andere modelletje (7600GT / 7800 GS). Mocht hij toch echt defect zijn, dan wil ik een andere X1950pro van hun terug.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...