Ga naar inhoud

Nieuwe Videokaart, X1950 Pro?


Aanbevolen berichten

namens een vriend stel ik deze vraag: welke videokaart moet ik kopen? Budget: €180,- excl. verzenden. PC: AMD64 3500+ 939 2*512MB DDR400 rest ist nicht boeiend. Hij liet zijn oog vallen op de Sapphire X1950 Pro. Wil er later zelf nog een stillere koeler op zetten, die hij in zn woonplaats koopt. Nu vraagt hij mij wat ik jullie vraag: 1. is dit het beste wat er te krijgen is met dit budget? 2. Is het nog de moete waard om een ander merk te pakken? Bijv. ASUS?
Link naar reactie
Goeie keuze, zelf ook 3500+ en 1 gb ram, werkt prima. Ik heb de MSI met dual slot cooler, ikzelf vind 'm stil, maar wat wil je na een 6800gt (dan is alles stil zeg maar :lol: ) Op 100% (waar die met gamen niet op komt) hoor je een gezoem dat je na een tijdje 'niet meer hoort'. Maar met de Sapphire zit je helemaal goed natuurlijk, misschien nog de Ultimate kopen? (met 512mb)
Link naar reactie
ik zag het net ja, maar dan duurt het nog wel tot begin mei voordat ze goed leverbaar zijn. Ik denk inderdaad dat het een X1950 Pro word. Hoe zou die kwa prestaties trouwens staan tegenover mijn X850XT? Zo heb ik een beetje een idee waar ik over praat..... Enne, de Sapphire heeft een enkelslots cooler, maar er komt toch een ATi Accelero op.... Edit: die Ultimate versie valt buiten budget en is niet leverbaar.... Ik denk dat het de Club3D word bij 4Launch. Leverbaar, én de AC Accelero er al op!
Link naar reactie
[quote:6d5c9e39ad="Eddy van Wuyckhuyse"]De X1950pro is ruwweg 50-100% sneller dan X850 maar dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de game, gebruikte resolutie, etc. Het verschil is zeker merkbaar. Je kunt hem ook redelijk vergelijken met de 7950Gt van Nvidia.[/quote:6d5c9e39ad] Bwah! word ik weer ingemaakt :lol: Naja de X850 gaat er toch uit, misschien koop ik dr ook wel 1 :lol:
Link naar reactie
[quote:9aafafbcbc="Eddy van Wuyckhuyse"]Je gaat er [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=169971]hier[/url] al afscheid van nemen? Toch? :-?[/quote:9aafafbcbc] Ja klopt, dat is om financiele redenen. Word even onboard, daarna komt er een andere kaart in. Wat dat word weet ik niet, open ik dan wel een topic voor. Ik verkoop hem nu al omdat ik nu het geld wel kan gebruiken, en ik een dikke gamekaart wel een week of 2 kan missen. [quote:9aafafbcbc="Kriekie"]beste prijs prestatie kaart van het moment naar mijn mening. Maar ik zou tog niet die sapphire versie nemen ookal ga je er een andere koeler op doen. Want wrm zou je meer geld aan een koeler+sapphire 1950 pro kaart dan aan een bijv msi 1950 pro kaart die al een redelijk goede koeler heeft[/quote:9aafafbcbc] Mijn ervaring van MSI is, je zegt het zelf al, een rédelijk stille koeler. Met de sapphire en een losse koeler á 15 euro weet ik zéker dat er een goede en stille koeler op zit, en ben ik net zo duur uit. Verder geen slechte ervaringen met beide merken, dus vandaar dat het z.w.s. de Sapphire word.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...