Ga naar inhoud

Laatste vraag, de vergelijking, welke kaart? ( page 2 )


Aanbevolen berichten

en doe een kleine update aan me PC, en was van plan deze kaart te kopen -> http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAGU02 maar ik will wel eerst graag weten of mijn AGP em zal kunnen lezen. Ook zal ik het op prijs stellen als jullie wat ervaringen of meer info over deze kaart kunnen vertellen, zodat ik geen miss koop maak mijn AGP info: ( mijn onboard kaart waar ik nu op werk ) Integrated Graphics Controller Graphics Controller Type VIA/S3 UniChrome Pro Graphics Controller Status Enabled Graphics Frame Buffer Size 64 MB AGP Controller: AGP Version: 3.00 AGP Status: Enabled AGP Device: VIA/S3 UniChrome Pro Integrated AGP Aperture Size: 128 MB Supported AGP Speeds: 1x, 2x, 4x, 8x Current AGP Speed: 8x Fast-Write: Not Supported Side Band Addressing: Supported, Enabled Chipset Manufacturer Company Name VIA Technologies, Inc. thx in advance
Link naar reactie
Battlefield 194[b:8d62c3c785]2[/b:8d62c3c785] bedoel je denk ik :wink: Opzich zal dat spel inderdaad amper op je onboard kaartje lopen. Je zegt dat je geen gamer ben. Maar wat doe je dan wel? Je zou die 9600 kunnen kopen. BF1942 zal dan best aardig lopen (m.b.t. de rest van je specs ) Maar je kan er ook voor kiezen een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Maar dat ligt verder wel aan wat je nog meer doet met deze pc.
Link naar reactie
[quote:2dfd4f6232="gerben"]Was er trouwens ook niet iets met het shader model? Ik meen dat BF1942 daarom niet draaide op bijvoorbeeld een GF4 4200. Ik weet niet of dat ook geldt voor een 9600, maar ik zou het maar wel even uitzoeken.[/quote:2dfd4f6232] Dat is battlefield 2, naar mijn weten nvt bij BF 1942, die in 2002 uitkwam :wink:
Link naar reactie
Battlefield 194[b:5ddf0d6059]2[/b:5ddf0d6059] was gewoon een simple voorbeeld, had in eens pit om eens wat te knallen en dacht aan battlefield 2 dat ik bij een vriend vaak speelde, maarja dat lag te hoog, dus nam de oudste maar maarja gebruik me PC vooral voor Photoshop, Flash, dat soort dingen maar af en toe krijg ik veel zin om eens een spelletje te spelen. De reden dat ik die kaart graag wou was omdat ie aan de goedkope kant was, en ben blut en wil niet veel besteden omdat ik al andere hardware in gedachten heb
Link naar reactie
[quote:36bada28d0="gerben"]Hmm, dan zou ik eens kijken naar een tweedehands 9800pro. Moet voor dat geld makkelijk te krijgen zijn. Zie er zo diverse staan op marktplaats.nl.[/quote:36bada28d0]Als een 9600pro verouderd is, is een 9800pro dat natuurlijk ook. ;) Het is dezelfde generatie kaarten, alleen is de 9800pro wat sneller. Ik zou voor ongeveer dezelfde prijs als die 9600pro gaan kijken naar een Geforce 6200/6600/7300 of ATI X1300/X1600.
Link naar reactie
[quote:3dfe034a39="pjotr123"]Nvidia is beter dan ATI. NVIDIA levert tenminste behoorlijke Linuxdrivers. Als je ooit nog eens genoeg krijgt van Windhoos, dan kun je makkelijker overstappen. Hou je opties open, zou ik zeggen! Groet, Pjotr.[/quote:3dfe034a39]Omdat Nvidia Linux drivers levert wil het nog niet zeggen dat Nvidia beter is. :wink: Het is maar net wat voor besturingsysteem je gebruiken wilt, maar ik als Windows gebruikers zal ATI echt niet aan afrekenen omdat ze een slechte Linux ondersteuning bieden.
Link naar reactie
Nou, ik vind het kwalijk als een fabrikant alleen maar goede drivers levert voor één bepaald besturingssysteem. Zo word je als klant toch beperkt in je vrijheid? Stel je voor, dat je een auto koopt, waar je alleen maar benzine van Shell in zou kunnen doen. Dat is toch idioot? Voor alle duidelijkheid: ATI levert op zich wel Linux drivers, maar er zijn vaak problemen mee, omdat ze van onvoldoende kwaliteit zijn. Groet, Pjotr.
Link naar reactie
Zat nog eens te kijken Club3D X1600Pro - 512 MB http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBGU21 voor maar 130, maar dan zal die wel even goed presteren als een 256 mb kaart die 150 euro kost EDIT: zal eens een kijkje nemen krieke EDIT#2: Hah zelfde kaart, kijken wat the rest ervan zegt en anders wordt dat em
Link naar reactie
Nou, die 2 bovenstaande zijn niet helemaal dezelfde hoor :wink: De X1650pro is iets hoger geklokt dan de X1600pro. Dat maakt de 1650 net wat sneller tegenover de 1600. In dit geval zou ik gewoon lekker de X1650pro doen. :wink: Die X1650pro is overigens ook sneller als de 7600GS waar je in het begin van dit topic mee aankwam.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...