Ga naar inhoud

Meerdere schermen op VGA uitgang


Aanbevolen berichten

De meeste videokaarten kunnen meerdere schermen tegelijk aansturen. Als je videokaart twee uitgangen heeft, bijvoorbeeld 1x DVI en 1x VGA of 2x DVI kan dat inderdaad. Een tv aansturen kan ook, mits je daar een aansluiting voor hebt. Ik werk voor de tv meestal met S-video kables. Welke videokaart heb je? Als je dat eerste eens vertelt kunnen we je dan weer verder helpen...
Link naar reactie
Veel moderne videokaarten kunnen 2 schermen aan. Meestal een VGA en een TV scherm. Er zijn wel een aantal nadelen, het meest van belang is de aansturing. Als je 2 schermen tegelijk actief hebt is de videokaart twee keer zo veel bezig en kunnen sommige dingen gaan schokken / dip in de performance. Een TV kaart heeft vaak alleen INgangen en geen uitgangen. Als deze uitgangen er zijn, zijn ze vaak alleen bedoeld voor een TV monitor. Een TV kaart met VGA out ken ik niet. Als je een VGA multiplier gebruikt kun je inderdaad je VGA beeldscherm op meerdere schermen vertonen. Ik heb 1 zo'n ding geplaatst met 4 VGA schermen aan het plafond. Die was via Conrad besteld en 80 euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...