Ga naar inhoud

Dillema over upgrade videokaart


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,ik heb momenteel een amd athlon 3200 met 1gb geheugen en een ati radeon 5500 extreme kaart. Verder een asus a8n5x moederbord. Ik wil mijn videokaart graag vervangen voor een nvidia 8800 gtx,is dit een goede videokaart voor mijn pc? Over een tijdje komt er ook 4 gb geheugen erin en een ander processor. Wat is de beste videokaart die ik nu kopen? Of kan ik beter wachten op de nieuwe ati? En welke processor kan ik kwijt op mijn moederbord(snelste van amd) Ik weet niet echt superveel van computers af,maar ik wil met mijn systeem maximaal upgraden i.v.m hele zware spellen. Alvast erg bedankt :wink:
Link naar reactie
Om maar direkt met de deur in huis te vallen: ik denk dat jouw 'concept', jouw plan niet de zinvolste weg is. Je moederbord heeft een Socket 939. Daarvoor zijn nauwelijks nog -nieuwe- CPU's te krijgen die het systeem een forse boost geven. Ga maar eens op zoek naar nieuwe Athlon X2's! En met de week wordt het aanbod minder. Voor een CPU-upgrade zou je dan tweedehands moeten. Tevens, m.b.t. de uitbreiding van je geheugen: het is en blijft relatief langzaam geheugen (PC3200) wat op dit bordje kan. Ik werk er zelf ook mee en in combinatie met mijn Athlon X2 4600+ gaat dat heel prettig. Maar als jij een gigantisch geheugen wilt aanschaffen + een 8800 videokaart ben je eigenlijk op een verkeerd mobo bezig. Namelijk een type dat alleen nog maar met ietwat verouderd materiaal kan worden opgepimpt. "mijn systeem maximaal upgraden i.v.m hele zware spellen." zeg je. Mijn advies is om dan niet meer in dit systeem te investeren. Nu een 8800 inzetten is volstrekte overkill i.v.m. je huidige CPU. En zoals gezegd: voor dit socket moet je maar eens aan een veel sterkere CPU komen. 4 Gig. aan geheugen is eigenlijk ook overkill. Een sterke videokaart, een sterke CPU en 2 Gig geheugen zijn voldoende om fantastisch te kunnen gamen. Samengevat: doe OF een veel bescheidener upgrade van je huidige systeem (Athlon X2, 1 Gig geheugen erbij, een ATI 1950... videokaart), OF richt je op een heel nieuw systeem (Intel core 2 duo, 8800 videokaart, 2 Gig DDR2 geheugen) en kijk wat je van je huidige hardware kunt overzetten in dat nieuwe systeem.
Link naar reactie
Wat is je budget eigenlijk? en zoals kees net al zei is het eigenlijk zonde om nog wat in dit systeem te steken. Beter is overstappen naar AM2 van AMD of beter nog core 2 duo mobos + cpu's van Intel. Zeker voor de nieuwe dx10 kaarten die eraan komen kan je beter C2D nemen. (zijn veel sneller en energie zuiniger) Als ik jou was zou ik nog even wachten tot maart (nieuwe ati dx10 videokaarten) en dan een geheel windows vista compatible systeem bouwen
Link naar reactie
Nog even een toevoeging: velen rennen nu naar de 8800 videokaart toe omdat ie als eerste DX 10 ondersteunt (en natuurlijk nu al beresnel is). Op de CeBit beurs die al haast plaatsvindt worden -naar verwachting- de mid-range DX 10 videokaarten gepresenteerd. Even daarop wachten geeft i.i.g. meer keuze en kan vriendelijker voor de portemonnee zijn.
Link naar reactie
Misschien kan ik dan beter inderdaad voor een nieuwe gaan. Ik kan trouwens die grafische kaart voor 395 euro krijgen(nieuw),dus hou hem wel apart. Okee,wat zou ik ongeveer voor mijn huidige onderdelen terug kunnen krijgen? Dan laat ik wel een nieuwe bouwen,welke zouden jullie nemen? Het gaat erom dat ik sowieso flightsimulator x hoog en soepel kan laten draaien. Ik denk dan inderdaad aan een nieuwe moederbord met meer geheugen en een snelle processor en een snelle videokaart. Ik heb een 17 inch monitor,maar wordt als laatst vervangen voor een 19 inch tft.
Link naar reactie
Even een kleine update: Ik heb keus uit 2 systemen(laat hem maken): -Een intel duocore 6600 met een 1024 frontsizebus 4mb -3 gb intern geheugen van 800mhz(6600) -nvidio gtx of gts kaart Of een amd processor met am2 moederbord,specificaties weet ik nog niet,dat post ik hier als ik meer weet. Kan ik beter voor een amd of voor een duocore gaan? Ik heb wel gehoord dat een ducore soms slomer is als een normale processor,hoe gedraagd deze zich met spellen? Tegen 400 euro meer is er ook een ducore met 8mb te krijgen,merk je hier veel van? Of kan ik beter voor een nog hogere ducore gaan?
Link naar reactie
Core2Duo van Intel presteert beter dan het AM2 platform. De systeemspecificaties die je geeft, waar zijn die op gebaseerd ? Ik vraag me af waarom er bijvoorbeeld voor 3 gb gekozen is ? Dit is al geen dual channel hoeveelheid, want dat moet deelbaar zijn door 2. 2 x 1,5 gb gaat niet, er zijn geen 1,5gb modules 3 x 1 gb is niet dual channel 6 x 512mb gaat ook niet, ken geen moederborden met 6 ram sockets. Laat niet je budget maar je gebruikseisen leidend zijn voor de te kiezen configuratie.
Link naar reactie
Ik heb toch besloten om te wachten tot het voorjaar. Kan ik een beetje meer sparen,voor: Intel quad processor(welke weet ik nog niet) Asus strike extreme m.o.b. 2 gb geheugen(meer is nog niet nodig) Later(als het mogelijk is)2e videokaart erbij. Iedereen totdusver bedankt voor het meedenken. Hoop jullie adviezen,als het echt zo ver is,weer te mogen lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...