Ga naar inhoud

DVI Naar PC( ingang 32"LCD-tv) Kabel ?


Aanbevolen berichten

Om te beginnen de beste wensen allemaal, Hier mijn probleem/vraag. Heb hier een pc met een Geforce 6800LE [img:8c21384f70]http://images.gfx.no/69/69339/28004_3.jpg[/img:8c21384f70] 2 uitgangen pc en DVI Nu heb ik een DVI kabel gekocht a 59 euro maar krijg de frequentie en pixels niet lekker. Na wat ge-google kwam ik erachter dat mn Samsung 32" niet echt geschikt was om een pc via DVI te laten werken, er zit namelijk een pc ingang op. Nu is mijn vraag is er een DVI naar PC kabel verkrijgbaar of moet ik een nieuwe videokaart kopen wil het werken. Je hebt ook DVI kabels van 300 euro die wel hun ding doen las ik maar dat gaat me te ver. Of is er een andere oplossing. B.v.d AntO
Link naar reactie
Welke samsung LCD tv heb je? De meeste lcd schermen van samsung hebben geen DVI-ingang. Je kon dat waarschijnlijk beter eerst even controleren i.p.v. gelijk tot aanschaf van zo'n kabel over te gaan. :wink: Ik zou je aanraden om gewoon een VGA-kabel te gebruiken. Die past wel prima op je tv en videokaart. Bovendien heeft zo'n tv een resolutie van 1366x768, dus VGA voldoet prima op zo'n scherm.
Link naar reactie
[quote:5e05854ec1="AntO14"]Aha en dan is het resultaat waarschijnelijk beter dan dvi - dvi ?[/quote:5e05854ec1] Nee, dat niet :wink: Je kan wel een dvi naar vga converter erop zetten, maar uiteindelijk gaan de signalen gewoon door de vga kabel. Zo blijft het resultaat analoog, dus je bereikt in principe hetzelfde als alleen een vga kabel.
Link naar reactie
EEN VERVOLGVRAAG OP DIT TOPIC: Mijn videokaart (Radeon 9800 pro) heeft een DVI-aansluiting waar mijn beeldscherm op is aangesloten. Nu heb ik op de videokaart nog een VGA aansluiting over. Vraag: Kan ik TEGELIJK met die DVI-aansluiting de VGA-aansluiting op de videokaart gebruiken en daarmee mijn LCD-tv aansturen? Die heeft nl. wel een VGA-aansluiting. Dus kan ik tegelijkertijd zowel de DVI als de VGA-aansluiting op de videokaart gebruiken?
Link naar reactie
Misschien moet ik dit hier niet posten, maar volgens mij heeft Ant014 bijna het zelfde probleem ... :roll: Ik heb een NVDIA GeForce 6200 met een VGA en DVI uitgang. VGA gaat naar monitor, DVI gaat naar Samsung ps42d5sx 42" Er gaat een DVI kabel naar de TV toe. Omdat er geen DVI op de Samsung zit, heb ik daar een VGA-DVI adapter tussen geplaatst. Ik denk dat ik alle instellingen op de kaart goed heb gezet, Monitor=1 en TV=2, maar TV blijft zeggen dat er geen signaal is. Ook kan ik de PC-modus op de TV niet activeren, heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast thx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...