Ga naar inhoud

Matrox G450 DH op LCD 1320x768


Aanbevolen berichten

Zelfbouw Media Centre met een Matrox G450 Dual Head op een Samsung 32" LCD tv. Resolutie van de kaart maximaal 1024x768 volgens de eigenschappen voor het beeldscherm, de tv is 1320x768 breedbeeld. Dus het beeld wordt uitgerekt in de breedte, ook bij het afspelen van dvd's is het beeld platgewalst. Nieuwe drivers voor de G450 DH kan ik niet vinden, alleen die voor G450x2 MMS (staat denk ik voor multi monitor?) en ik weet niet of ik die kan gebruiken zonder iets te beschadigen. Ik zoek dus naar OF een mogelijkheid om de Matrox naar 1320x768 te trekken OF een suggestie voor een niet te dure videokaart (AGP) die hier een evenwichtig beeld van maakt. Wie heeft een goed idee? Vriendelijke groeten, F. P.S.: bij nog een keer doorspitten van de Matrox-site zag ik toch de laatste drivers voor de G450, dus die ga ik eerst proberen.
Link naar reactie
Waarschijnlijk hebben die drivers niet echt veel effect op je resolutie's. Een veel voorkomende en veelgebruikte oplossing is [url=http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm]powerstrip [/url] Dat is een programma'tje waar je een eigen (of bestaande resolutie) kunt configureren. Je matrox kaart kan overigens maximaal op2048 x 1536 / 85 Hz draaien. Dus je kaart is er gewoon geschikt voor. :wink: Zo kan je ook in het programma 1360x768 kiezen (uiteraard op 60Hz instellen) en voegt Windows die resolutie toe aan het register. Zo kan je dus in het "Eigenschappen van beeldscherm" die resolutie kiezen. In principe zou je het programma dan weer zelfs kunnen verwijderen, en de resolutie behouden.
Link naar reactie
[quote:5978157272="tomtom137"]Die 2048x1536 kan alleen bij een analoge verbinding, hier gaat het echter om een digitale en is de maximale resolutie 1280x1024.[/quote:5978157272] Zie ik iets over het hoofd? Waar zag je dat aan? Ik weet niet wat voor 32" samsung scherm Filips de Tweede heeft, maar als het bijvoorbeeld [url=http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32s71b.asp?page=Specifications] dit[/url] scherm is, dan kan het alsnog :wink: dat scherm kan je gewoon via VGA aansluiting (bijna elke LCD tv van samsung overigens.) Bovendien heeft de kaart een 2x een VGA aansluiting of 1x VGA en 1x DVI. Verschilt per model blijkbaar.
Link naar reactie
Met een analoge aansluiting is HDTV kijken onmogelijk, ik neem aan dat de TS niet op een PAL-signaal wil kijken wanneer HD mainstream wordt. [quote:1bc8f81b18="Matrox"]Maximum resolutions (per display) • Digital: 1280 x 1024 • Analog: 2048 x 1536 A digital monitor is any monitor using a digital signal with a DVI connector, typically a flat panel. An analog monitor is any computer monitor using an analog signal with an HD-15 or DVI connector, typically an analog flat panel or a CRT. [/quote:1bc8f81b18]
Link naar reactie
Even verslag uitbrengen: Eerst Powerstrip geinstalleerd en een aangepaste .inf voor de Samsung gemaakt. Maar toen werkte het nog niet, want de (oude) Matrox driver kent die resolutie niet. Nieuwe Matrox driver geinstalleerd en BINGO: resolutie paste zichzelf al aan bij het opstarten dus ik heb nu breedbeeld beeldvullend. Hartelijk dank voor de tips en adviezen: het was een combi van Powerstrip en nieuwe driver. Groeten, F. P.S.: en die DVI-aansluiting komt er wel een keer en dan gaan we natuurlijk digitaal kijken! Maar voorlopig ben ik uit de brand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...