Ga naar inhoud

TFT-monitor stopt ermee


Aanbevolen berichten

Ik heb een uiterst merkwaardig probleem. Mijn TFT-monitor geeft geen beeld. Het gaat om een Samsung Syncmaster 710v, een 17-inch scherm. Als ik de pc aanzet, lijkt er aanvankelijk niets aan de hand. Hij laat zien dat Windows XP wordt geladen. Op het moment dat het bureaublad moet verschijnen, stopt hij ermee. Er verschijnt dan de tekst: [i:a0f854f022]Not optimummode. Recommended mode 1280x1024 60 Hz.[/i:a0f854f022] Sluit ik mijn oude CRT-scherm aan, dan heb ik prima beeld. Ik heb verder van alles geprobeerd. Eindeloos gevarieerd met beeldscherminstellingen (uiteraard ook met 1280x1024 60 Hz); een andere videokaart. Het vreemde is dat het ding (meestal) wél beeld geeft bij het opstarten en er vervolgens mee ophoudt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :wink:
Link naar reactie
En dan nog even de resultaten van je zoekwerk: - wat doet ie in de veilige modus? - wat doet ie op een andere videokaart? Zet 'm in de veilige modus op z'n native resolution en kijk wat ie dan in de gewone modus doet. Eventueel kun je de videodrivers een keer weghalen en opnieuw installeren. Probeer het ding ook eens op een ander systeem. Omdat je in het begin wel even beeld krijgt lijkt het me geen hardwaredefect maar een kwestie van de juiste instellingen, zeker gezien de foutboodschap.
Link naar reactie
Ik heb intussen veel uurtjes zitten in de oplossing van mijn probleem. Helaas, zonder resultaat! :( Ik heb het bewuste TFT-scherm van 17 inch inmiddels aan drie systemen aangesloten. Steeds weer met het bericht Not optimummode. Recommended mode 1280x1024 60 Hz. In de handleiding bij het scherm ik daarover het volgende: "Ziet u de melding "Not Optimum Mode. Recommended mode 1280 x 1024 60Hz" op het scherm? Als u deze melding ziet, staat de videokaart ingesteld op een resolutie en/of frequentie die te hoog zijn voor de monitor. Stel de resolutie en frequentie van de videokaart in op de maximale waarden waarvoor de monitor geschikt is." Uiteraard heb ik de aanwijzing opgevolgd, zonder resultaat op drie systemen. Ik heb eindeloos gevarieerd met de resolutie en de grafische kaarten opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik de beeldschermdrijvers van het onwillige scherm opnieuw geïnstalleerd. Allemaal zonder resultaat. Ook werkt het beeldscherm niet meer tijdelijk, bij het opstarten van de systemen. Op alle drie systemen werkt wél een CRT-scherm en een 15 inch TFT-scherm van Samsung. Ik denk zo langzamerhand dat het 17 inch scherm defect is en dat ik een nieuwe moet aanschaffen. Of zie ik nog een oplossing over het hoofd? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...