Ga naar inhoud

Nieuwe Monitor voor 300 euro


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een nieuwe TFT-monitor ter vervanging van m'n huidige CRT-scherm, die wordt nu echt te oud en vooral: te klein. Het scherm gaat vooral gebruikt worden voor gaming, en daarnaast wat internetten en office en af en toe met vrienden een film kijken. Ik hecht veel waarde aan geen ghosting en ook aan mooie kleuren. Het budget is 300 euro. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de [b:cc507ba045]LG 204WT[/b:cc507ba045], omdat het ten eerste een groot (voor mijn begrippen :P ) 20" widescreen is, hij een contrastratio van 2000:1 heeft en over een responstijd van 5ms beschikt Ik lees op internet echter niet alleen enthousiaste reacties, maar ook dat de monitor niet over het hele scherm de kleuren op dezelfde manier weergeeft, dus dat bijvoorbeeld de linker bovenhoek roder is dat de andere delen van het scherm. Hebben jullie daar meer over gehoord? Daarnaast zou het beeldscherm wat backlight lekken, maar hier hebben meer schermen last van en het zou niet heel storend zijn. Daarnaast is het een TN-panel (las ik, geen idee wat het is) en dat zou mindere kleuren produceren. De pluspunten zijn natuurlijk weer, dat hij geen ghosting heeft, over een hoge resolutie beschikt en een erg hoog contrast heeft wat ook de zwarttinten goed laat zien. De prijs is ongeveer 300 euro, iets minder bij webshops. Naar andere schermen heb ik nog niet echt gekeken, dus mijn vraag is, kunnen jullie een ander scherm bedenken, dat beter, of liever gezegd, geschikter is voor mijn gebruikersprofiel dan deze LG? Alvast bedankt, Aljosja
Link naar reactie
Voor € 300,- een scherm dat EN snel is i.v.m. gaming EN een hele mooie kleurweergave heeft is erg veel gevraagd. Een TN scherm is meer gericht op de snelheid en non-ghosting. MVA, PVA en IPS schermen zijn meer gericht op realistische kleurweergave. Dit i.v.m. foto-/videobewerking. Gezien de niet egale kleurweergave en het lekken van backlight zou ik zelf zo'n scherm niet kopen. Maar ieder heeft zijn eigen afwegingen! Leesvoer: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGpk/grouppage/Monitoren/
Link naar reactie
Ook S-PVA panelen zijn tegenwoordig behoorlijk goed qua ghosting. De TN panelen zijn wel goedkoper als S-PVA, IPS of MVA, wat in jouw buget misschien wel beter past. Zoals je in de url die KeesA je gaf kan lezen is dat de Benq en Samsung erg interessant voor die prijs is. Persoonlijk zou ik voor de [url=http://tweakers.net/pricewatch/137982] Samsung SyncMaster 205BW [/url] gaan. Een erg mooi scherm voor die prijs!
Link naar reactie
Tsjah maar da's zwolle, ik woon vlak boven Amsterdam. Daarnaast hecht ik bij TFT-schermen wel wat waarde aan garantie, aangezien ik wel mensen ken die nog problemen kregen later. Voor mij gaat het nu tussen de LG 204WT en de Samsung 205BW. Ik neig naar de laatste, want de Samsung lijkt toch net iets beter te zijn op alle punten. Iemand die ervaringen heeft met beide schermen?
Link naar reactie
In de winkel was ik ook erg onder de indruk van de [b:3f1650446a]Philips 190X6FB[/b:3f1650446a] (19" scherm). Vooral de kleuren vond ik mooi. De verkoper kon me helaas geen fps of andere game laten zien, dus de ghosting heb ik niet echt kunnen testen. Op internet lees ik echter in veel reviews dat het daarmee wel goed zit. Heeft iemand nog een expliciet goede of expliciet slechte mening over dit scherm?
Link naar reactie
[quote:1c4966de0a="ronaldos"]He Er is 6 januarie een pcbeurs in Zwolle. Check on google > HCCdagen... Daar haal je een dik tft scherm voor die prijs... iig heb je daar heeeeeeeeeeeel wat goedkoper goed spul en testbaar!!!! Dusssss[/quote:1c4966de0a] Beursen e.d. vind ik altijd maar marginaal goedkoper of zelfs gewoon niet goedkoper, zeker bij een dergelijk product. Naar je budget en wensen kijkend zou ik toch echt eens de [url=http://tweakers.net/pricewatch/137982/]205bw[/url] overwegen. Eigenlijk vooral goeds over gehoord en gelezen itt de LG 204 waar nog al eens wat wisselende panelen in zaten (en dan in de review panelen wat betere oudere panelen...) Het philips scherm ken ik eigenlijk niet, van wat ik zo even lees en zie is het een mooi ontworpen scherm waarvan de specs eigenlijk niet zo heel bijzonder zijn voor de prijs.
Link naar reactie
720p draait op minstens 1280x720, dus een 16:9 verhouding. Een 19" scherm echter heeft een verhouding van 5:4, wat dus betekent dat je zwarte balken krijgt boven en onder(vergelijk het met een breedbeelduitzending op een gewone KTV). Verder is een DVI-aansluiting voorlopig voldoende om HD-materiaal te bekijken. Een HDMI-ingang is echter vereist wanneer het gaat om beveiligde content, geloof ik. Open zelf even een topic hierover @Aljosja: Kijk ook eens naar bijvoorbeeld een 22" breedbeeldmonitor, heeft dezelfde native resolutie, maar is een stuk groter in omvang en heeft dus een grotere dotpitch: [img:59bcaeb206]http://i125.photobucket.com/albums/p77/xactme/729435zo22-1.gif[/img:59bcaeb206]
Link naar reactie
Ik ga voor de 205BW, dat is nu eigenlijk wel zeker. Ik heb hem bij Mycom mogen zien in films (daar vond ik hem redelijk goed, wel iets mindere kleuren dan m'n CRT) en in een fps (CS:S) en daar was ik echt onder de indruk. De LG deed het ook goed, maar de Samsung voelde gewoon net iets beter. Nu rest mij nog een vraag: Hoe zal mijn 7800GT het gaan redden op de nieuwe resolutie. Ik speel nu alles op 1024 x 768 (790 miljoen pixels), maar dan wel met hoge AA en AS. Bij 1680 x 1060 (1,8 miljard pixels) zal dat wel niet nodig zijn, maar toch moet ie een stuk harder werken. Denken jullie dat ik Oblivion, Medieval 2 en dergelijke spellen nog wel op een redelijke beeldkwaliteit zal kunnen spelen? Ik heb niet ook nog het geld om een 8800GTS te kopen... Bedankt voor de hulp, Aljosja
Link naar reactie
Als je [url=http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=527&model2=527&chart=211] hier [/url] kijkt zie je dat een 7800GT Oblivion op 1600x1200 met 8x AF gemiddeld nog op 45 fps kan draaien. Dat zal het met 1680x1050 dus ook prima gaan. Ook spellen als Half life 2 (1600x1200 4xAA en 8xAF) gaat nog prima met 40 fps. Aan je specs te zien heb je je kaart ook nog eens overgecloked. Dus je hoeft je voorlopig nog niet druk te maken. :wink:
Link naar reactie
[quote:03f84ac2ba="Aljosja"]Da's indoor, outdoor haalt ie 5 fps, erg bedroevend dus...[/quote:03f84ac2ba] Oei, dat is wel ernstig dan ja. Sorry, dat had ik even over het hoofd gezien. [quote:03f84ac2ba="FTI"] Of gewoon een lagere res kiezen. Je zou in die winkel ff kunnen kijken naar bv CSS icm een lage (800x600?? of een lage breedbeeld) resolutie, en kijken of het er dan nog uitziet, waarschijnlijk niet, maar hey je kunt niet alles hebben [/quote:03f84ac2ba] Vergeet niet dat je dan met die native resolutie zit he... :wink: Zo'n TFT kan eigenlijk maar 1 resolutie goed weergeven. Op 800x600 of wat dan ook zal het lang niet zo mooi meer zijn. "Die TFT is gemaakt voor die 1680x1050."
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...