Ga naar inhoud

Asus GeForce 7600GS Silent snel te heet?


Aanbevolen berichten

Het is al laat, dat komt omdat ik de hele tijd GTA:SA heb zitten spelen, maar na een uur of anderhalf krijg ik rare dingen: het spel verspringt steeds van snelheid, soms schiet ik ineens vooruit. Gisteren had ik dit ook met een anders spel, dat na een tijdje steeds even vast ging zitten. Heb ik een rotte videokaart gekocht, of is mijn setup gewoon te heet? SiSoft Sandra gaf zojuist voor mijn chip temperature 64.2 graden aan... (kan ik dit eigenlijk ook meten [b:b8c425327c]tijdens[/b:b8c425327c] het spelen?). Ik heb een Asus GeForce 7600GS (dat is met een passieve koeling, dus geen fan erop!) in een Antec NSK 4400 kast waar standaard een grote fan achterin zit. Verder heb ik een Cooler Master Hyper-X als processor koeler, die (omdat de fan haaks op de processor staat) ook voor de doorstroom van de lucht moet zorgen. Zie foto. [URL=http://img150.imageshack.us/my.php?image=internnsk4400qs0.jpg][img:b8c425327c]http://img150.imageshack.us/img150/8302/internnsk4400qs0.th.jpg[/img:b8c425327c][/URL] Op de foto zie je de videokaart niet zitten, want die zat er toen nog niet in, maar je ziet duidelijk het pci-e slot zitten waar ik 'm nu in heb gestopt. Verder geen andere insteekkaarten die eventuele doorstroom zouden kunnen belemmeren. Is dit genoeg koeling? Of ligt het heel ergens anders aan? Of heb ik mijn cpu-koeler verkeerdom gedaan? Oja het moederbord is een MSI K9N Neo-F met een nForce 550 chipset.
Link naar reactie
Memtest86: Shit, ik heb geen floppydrive! Ik wist dat het een keer tegen me gebruikt zou worden... Is er een andere manier om die memtest te doen of moet ik maar even de drive uit mijn oude computer halen? Voeding: In de Antec NSK 4400 zit een 380 W voeding. Het leek mij meer dan voldoende, omdat ik zeer weinig en als het goed is ook zuinige hardware componenten heb gekocht, zoals de 65W uitvoering van de AMD X2 4200+. Zie [url=http://tweakers.net/gallery/199311/sys]hier[/url] voor meer specs. Ik ken verder niemand in de buurt met een pci-e kaart. Ik heb laatst op aanraden van iemand in de BIOS mijn geheugen commandrate van 2T naar 1T gezet. Geen idee wat het is, maar kan dat er iets mee te maken hebben?
Link naar reactie
Het ligt niet aan de temperatuur van mijn videokaart, denk ik. Als ik GTA eventjes met rust laat en wat anders ga doen (en de gpu weer op zijn standaard temperatuur laat komen) en vervolgens verder ga met GTA gaat die meteen door met die rare versnellinkjes! Ik dacht dat het aan de temp van de gpu lag omdat de problemen pas na een (flink) tijdje spelen komen aanzetten. Maar wellicht is het wat anders? Ik heb memtest86 nog steeds niet uitgevoerd :oops: Ik ga dat vanavond nog doen! Even die iso voor die bootable cd-rom downloaden... Ik laat wel weten hoe dat is afgelopen. In elk geval bedankt voor het meedenken iedereen!
Link naar reactie
Ok. Memtest86 twee keer achter elkaar volledig uit laten draaien, maar die geeft 0 errors. Is er ook niet zoiets voor het geheugen van je videokaart? Ik denk nog steeds dat het toch niet aan de temperatuur van het ding ligt. Tijdens het spelen van Just Cause is de temperatuur boven de 70 graden heb ik ontdekt, en dat haal ik echt niet bij GTA:SA. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?
Link naar reactie
@orcer: nee. Dit is mijn nieuwe computer. Losse dingen gekocht en aan elkaar geplakt. @mrelectro: Ik wil best een videokaart koeler erop gaan zetten, maar ik ben nog steeds niet meer overtuigd dat het aan de temp van mijn gpu ligt. Ik had mijn pc vannacht aan laten staan voor wat filesharing. En toen ik deze dag GTA opstartte was hij meteen in de war. Ik moest de PC herstarten en daarna ging het meteen goed. Ik schreef al eerder dat de problemen er ook meteen zijn na het afkoelen van de kaart (zonder herstart)... Het is geen M-ATX mobo, gewoon de MSI K9N Neo-F zoals ik ook al eerder zei (in mijn startpost). Wel opletten hoor! :wink:
Link naar reactie
ik heb zelf sinds een tijd een 7600gt silent, dus ook passief, en die koelt heel goed hier. idle is hij rond de 42 graden en stressed komt hij niet boven de 50. nu heb ik wel een antec nine hundred case met een heel goede airflow dus ik weet niet of dat bij mij de kaart zo koud maakt maar hij kan het heel goed doen :) ik heb alleen nog geen ervaring met de zomer :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...