Ga naar inhoud

Frequentie verandert bij opstarten game


Aanbevolen berichten

Normaal gesproken heb ik mijn beeldinstellingen op 1280x1024 op 85 Hz staan, en dat gaat prima. Als ik een computerspel opstart springt de frequentie vrijwel altijd naar 60Hz! Superirritant dus, want als ik in een spel zit kan ik de beeldinstellingen niet eventjes aanpassen. Hoe komt dit en wat doe ik er aan? Ik had eerst een Radeon 9000 Pro2 maar sinds vorige week heb ik een nieuwe computer met een GeForce 7600GS, en daarbij heb ik precies hetzelfde probleem, ook al speel ik het spel in exact dezelfde schermresolutie (wat met mijn nieuwe kaart nu wel mogelijk is). Mijn monitor is een Iiyama Vision Master Pro 452, maar het feit dat ik ook gewoon kan windowsen in die resolutie op 85Hz wil zeggen dat het daar in elk geval niet aan ligt. Er moet een of ander tooltje of instelling voor zijn die er voor zorgt dat mijn frequentie gewoon altijd 85Hz blijft...
Link naar reactie
of uit de faq: Zodra ik een spel speel, springt mijn beeld op 60hz, hoe komt dat? Als u een game speelt onder Windows 2000 of XP op een afwijkende resolutie van uw desktop resolutie gaat uw beeld automatisch over op 60hz. Stel uw desktop resolutie staat op 1024x768 en 85hz en u start een willekeurig spel en speelt dit op 1280x1024 dan springt uw beeld automatisch op 60hz. Dit is een Win2K/XP kwaal en kan met elke videokaart gebeuren. U kunt er verschillende dingen tegen doen, probeert u eens een van de volgende oplossingen: * Installeer Service Pack 1 of 2 (SP1 of SP2) voor Windows XP * Dowload Rivatuner 2 RC16, hier zit een refresh overide in die in Direct3d games en OpenGl games werkt. . * Dowload en gebruik Refresh lock of Refreshforce Er is nog een aantal andere refreshfix tools te vinden op www.guru3d.com en www.rage3d.com In de nVidia ForceWare 93.71 driver voor de GeForce kaarten zit een Refresh override voor Direct3d games maar deze werkt niet met OpenGl games
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...