Ga naar inhoud

Stofzuiger van een videokaart


Aanbevolen berichten

Ook ik kende het probleem, met de zelfde videokaart, ik heb het opgelost met een Zalman FS-V7 (of een VF700cu), heerlijke stilte... Verder over je CPU, als je geen CoolNQuit oid gebruikt, zou ik geen Freezer 64/7 PRO kopen, deze maken veel herrie als ze voluit draaien, maar dan koelen ze in ieder geval wel als een tierelier, het nadeel van de 7Pro is dat deze een 4 pins aansluiting heeft, weet niet hoe het bij de 64 zit... Ik kan hem je wel aanbevelen als je de snelheid weet te controleren. Ik zelf heb namelijk via ASUS QFAN (BIOS-style fancontroller) de CPU-fanspeed tot 70% laten zakken naar 1700 RPM, stilte is het effect, snap niet waarom ze 2500 RPM als max hebben gebruik, op 1700RPM is tie prima stil en koelt tie nog steeds buitengewoon. Gezien het feit dat je een Athlon64 hebt kan je het gerust doen icm CoolNQuit, heerlijke stilte krijg je dan, met 99% zekerheid. Heb je CNQ afgezet, koop dan toch maar iets anders. Sander
Link naar reactie
Wil jullie nog even laten weten dat ik inmiddels de VF900-cu op mijn XFX 7900GTO heb geïnstalleerd. Dit ging zekers vrij gemakkelijk (voor mij een eerste keer). En mijn systeem is behoorlijk een stuk rustiger geworden. Ben benieuwd hoe goed hij ook koelt. Straks nog even de Processorkoeler eropzetten. Nou vroeg ik mij wel af hoe je het aantal toeren van de processorkoeler kunt regelen, want dit kan ik namelijk niet zoals eerder gezegd is door Asusprobe, die laat alleen de temperaturen zien, maar daar kun je verder niets bewerken. Temperatuur videokaart volgens Nvidia wanneer er geen zware applicaties draaien is 34 graden. Is dit ok?
Link naar reactie
Mooie koeler hoor! En 34 graden idle is ook zeer netjes. Heb je hem op 5 of 12 volt draaien? Kan je je cpu koeler ook niet met speedfan bedienen? Bij mij werkt dat in ieder geval wel dus er is ook een kans bij jou. Je hebt ook een andere manier, maar dat kost wel geld. Gewoon een fancontroller kopen en installeren. Ik heb zelf de Sunbeam Rheobus, en dat bevalt me uitstekend! Het is gewoon een degelijke fancontroller, zonder poespas, en enkel bedoeld om 4 fans er op aan te kunnen sluiten. Hij [url=http://tweakers.net/pricewatch/97828]kost[/url] ook nog eens niet veel. Het nadeel is wel dat je telkens even je cpu temp. in de gaten moet houden, zeker in het begin. Al kan je dat programma nog aan de praat krijgen is dat toch wel de makkelijkste oplossing.
Link naar reactie
Ik heb geen idee of het op 5 of 12 volt draait. :oops: Hoe kom ik daarachter? Maar bij de cooler voor de VGA kaart zit een fancontroller en dat werkt perfect. Temperatuur van de CPU idle is 29 (a 30) graden. Deze kan ik inderdaad regelen met speedfan. Heb hem op 85% draaien. Lekker rustig en naar mijn idee ook een mooi temperatuurtje.
Link naar reactie
Als ik je koeling zou moeten aanraden, zou het het volgende worden: Videokaart: - Zalman VF900-Cu (al dan niet met een led, verder is hij er ook in een 12€ duurder jasje met een f4t4l1ty look). Deze heb ik zelf ook (op mijn X850XTPE) en ik ga niet meer over op andere koeling, ook niet voor een andere vidkaart zolang er nog geen update van is (900 is update van 700), tenzij ik op waterkoeling overga. CPU: - Zalman CNPS9500LED (hiervoor geldt wel dat je een brede(re) kast moet hebben, anders gaat het niet passen). Deze koeler heb ik zelf ook, en ga niet meer over op andere koeling, ténzij ik overga op waterkoeling. of - Zalman CNPS7700-Cu (Gaat wel passen in de kast, maar kijk goed in de lijst op www.zalman.co.kr voor ondersteunde moederborden. Wellicht is een CNPS7000-Cu dan een goede oplossing--> past op elk 939 mobo).
Link naar reactie
[quote:395e737b28="MReLecTro"]- Zalman CNPS7700-Cu (Gaat wel passen in de kast, maar kijk goed in de lijst op www.zalman.co.kr voor ondersteunde moederborden. Wellicht is een CNPS7000-Cu dan een goede oplossing--> past op elk 939 mobo).[/quote:395e737b28]7700 sowieso niet kopen. Lomp, zwaar en lang niet zo stil als de 7000 serie. Ook heb ik niet gemerkt dat ie beter koelt. (heb ze hier beide thuis liggen btw)
Link naar reactie
7000led heb ik hier ook. -stil -koelt goed -leds hebben geen zin, geeft niet veel licht... helaas, maar ach dat is toch niet het belangrijkste. -fanmate krijg je erbij, hiermee kan je hem langzaam laten draaien. (handmatig instellen) Ik heb hem op me A64 systeem (met dfi LP ut nf4 ultra-d) waarbij in de bios ingesteld is wanneer hij vol moet gaan draaien (boven 50 graden zo uit me hoofd) en onder de 25 graden staat de fan gewoon uit). Werkt perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...