Ga naar inhoud

Stofzuiger van een videokaart


Aanbevolen berichten

Dag beste mensen, Mijn videokaart (evenals mijn propellor op de cpu) lijkt wel een stofzuiger. Nu wil ik deze fan vervangen door een zeer stille fan, zodat ik niet steeds denk dat er 24uur per dag in het huis wordt gestofzuigd. Het gaat om een XFX 7900 GT 256mb uitvoering, die fabriekmatig al is opgeschroefd. Welke fan heb ik hiervoor nodig om er op te plaatsen? En is dit een lastige klus om te doen? (ik weet dat zodra je knutselt aan een videokaart, dat de garantie vervalt, maar wil toch misschien een poging te wagen om de kaart wat stiller te krijgen). Met vriendelijke groet, Marwinius
Link naar reactie
[quote:196b7b413b="tinus89"]als je met een schroevendraaier en tangetje overweg kan, geduld hebt en rustig bent, moet het lukken.[/quote:196b7b413b] Inderdaad. Als je een beetje handig bent en een beetje verstandig bent is het een klusje van niks. Al kan het zijn dat je niet eens een tangetje nodig hebt, hangt er vanaf hoe de koeler vast zit nu. Gewoon even goed kijken. Leg de videokaart gewoon op de zak van je mobo als je werkt, en als het ff kan ook dat matje eronder. Dan kan je gewoon die klusjes doen.
Link naar reactie
terugkomend op de koeler van de processor: Freezer 64 PRO, deze produceert nog een behoorlijk aantal decibels 35 tot 38 dB. Terwijl ik ook koelers zie (weliswaar keer zo duur) 18 tot 25 dB zie produceren. Is 35 dB niet een beetje te veel, ben erg benieuwd hoe veel geluid de boxed koeler in dB produceert :roll: bijvoorbeeld de Asus Chilly Vent Lux voor de processor, produceert tot 25 dB en is ietsjes duurder. (en volgens mij tevens makkelijke te bevestigen)> of de Scythe Ninja SCNJ-1100P, flink duurder maar tot 21dB en misschien ook wat lastiger te monteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...