Ga naar inhoud

Waarom breedbeeldformaat?


Aanbevolen berichten

Ik ben al meer dan twintig jaar een 'ouderwetse' computergebruiker. Geen spelletjes, films en zo; ik heb zelfs mijn luidsprekers nooit aangesloten. Ik wil best weleens een groter (TFT) scherm dan mijn huidige 17". Volgens mij moet ik zeker geen breedbeeld geval kopen want dan wordt mijn vertrouwde beeld verminkt, toch? Of moet ik gewoon mee in de vaart der volkeren en merk ik (of het OS) er gewoon niets van?
Link naar reactie
De hamvraag is, wil je een groter beeld om makkelijker te kunnen lezen etc of wil je een groter beeld omdat je meer op je monitor kwijt wilt door middel van een grotere resolutie? ;) Een 17" tft (net als een 19" tft) heeft een resolutie van 1280x1024 een 19" breedbeeld heeft 1440x900 en 20" & 22" breedbeeld 1680x1050 23/24" en groter geven meestal 1920x1200 Voor een "beeld" van de verschillen qua grote: [img:4852caabe2]http://i125.photobucket.com/albums/p77/xactme/729435zo22-1.gif[/img:4852caabe2]
Link naar reactie
[quote:c3c12c864c="Vandread"]De hamvraag is, wil je een groter beeld om makkelijker te kunnen lezen etc of wil je een groter beeld omdat je meer op je monitor kwijt wilt door middel van een grotere resolutie? ;) [/quote:c3c12c864c] Hoofdzakelijk om duidelijker te kunnen lezen, de oogjes zijn natuurlijk ook 20 jaar ouder geworden. ':o' Omdat ik dus lees dat de resolutie bij 17 en 19" gelijk is moeten de letters wel wat groter zijn/lijken, toch?
Link naar reactie
[quote:698575fa4e="gerben"]Als je matige ogen hebt, moet je sowieso uitkijken met kleinere breedbeeld schermen. En inderdaad ook bij een reguliere 17". Gerede kans dat het te priegelig voor jou is. Ga zeker even in de winkel vergelijken.[/quote:698575fa4e] Nou, zo erg is het allemaal nog niet hoor. Maar je kijkt vooruit, nietwaar? Ik ben nog zeer tevreden met mijn 17" TFT. Ik zit ook (on)regelmatig voor een 19" CRT (dus slechts 18" VIS) en er staat ook altijd wel een 15" TFT ergens aan in huis. En daarnaast gebruik ik ook regelmatig een laptop met 15" scherm (mijn oude 13" DSTN boven alleen als ik te lui ben om trappen te lopen). Dus nog afwisseling genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...