Ga naar inhoud

Geheugen videokaart? DDR, DDR2, DDR3?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Nu is het zo dat ik een moederbord heb met een AGP-slot en ik heb er als RAM-geheugen DDR in. Mijn vraag is of het geheugen van videokaart dan ook uitmaakt? Ik bedoel, maakt het dan uit als ik een videokaart (AGP8x-slot) met DDR2 of DDR3 koop? Werkt dat wel in combinatie met de normale DDR? Alvast bedankt! Rens Jonker
Link naar reactie
Het videogeheugen staat helemaal los van het interne geheugen van de PC, alleen bij PCI-e videokaarten met TurboCache of HyperMemory technologie wordt er gebruik gemaakt van gedeeld geheugen. Wat wil je trouwens bereiken met de videokaart-upgrade? Betere performance in games? Wat voor een systeem en videokaart heb je nu? Houd je er rekening mee dat een zwaardere videokaart ook een zwaardere voeding vereist? Wat mag het kosten?
Link naar reactie
[quote:eebcee2d48="Obi-wan-kenobi"] Wat wil je trouwens bereiken met de videokaart-upgrade? Betere performance in games? Wat voor een systeem en videokaart heb je nu? Houd je er rekening mee dat een zwaardere videokaart ook een zwaardere voeding vereist? Wat mag het kosten?[/quote:eebcee2d48] Obi is enthousiast :) :P Maar zoals gezegd staat het interne geheugen van je pc los van dat van je videokaart. Er is overgins ook al DDR4 :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Het is zo dat ik eigenlijk de rest van de pc wel redelijk goed heb (Asus P5P 800 moederbord, Pentium4 3,2 GHz, 1Gb Werkgeheugen, genoeg harddisk, 400 Watt voeding) Ik heb eigenlijk alleen nog een vrij matige GeForce4 MX440 :D Dus ik kan nu op zoek naar een vooral erg precieze kaart, waar uiteraard ook leuke games mee te spelen zijn, met max van 180 euro. Maar vooral precies dus. Bedankt!
Link naar reactie
[quote:1d8fd93b9a="rensjonker"]Bedankt voor de antwoorden. Het is zo dat ik eigenlijk de rest van de pc wel redelijk goed heb (Asus P5P 800 moederbord, Pentium4 3,2 GHz, 1Gb Werkgeheugen, genoeg harddisk, 400 Watt voeding) Ik heb eigenlijk alleen nog een vrij matige GeForce4 MX440 :D Dus ik kan nu op zoek naar een vooral erg precieze kaart, waar uiteraard ook leuke games mee te spelen zijn, met max van 180 euro. Maar vooral precies dus. Bedankt![/quote:1d8fd93b9a] Wat bedoel je met precies? Verder lijkt een 7600GT me wel iets voor je, of een x1950pro voor ~230.. [url]http://tweakers.net/pricewatch/zoeken?keyword=7600+gt+agp&catID=&scoreMin=&priceMin=0&priceMax=&land=[/url] Die leadtek is trouwens een 7600 GS dus die valt af.
Link naar reactie
Ik bedoelde met 'precies': dat hij veel details moet kunnen weergeven. Ik moet er bijvoorbeeld zware technische tekeningen en 3d-simulaties van machines mee kunnen draaien, dan moet bijvoorbeeld ook schroefdraad en dergelijke te zien zijn :) Maar ik zie dat die van Club3D beduidend wat euroos minder kost dan van XFX, gewoon door minder bekende naam of heeft dat andere oorzaken? Thnx again ;):D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...