Ga naar inhoud

brede zwarte boven en onder kant


Aanbevolen berichten

Het meeste wat je download is in breedbeeldformaat. Daar zou een breedbeeld monitor kunnen helpen, maar dan moet die wel breder zijn dan je huidige scherm. Anders houd je hetzelfde formaat. Speelfilms zijn meestal in 1:3 verhouding, en daar helpt een breedbeeldmonitor wel wat, maar niet alles. Overigens heeft een breedbeeldmonitor ook niet een echte breedbeeldverhouding (16:10 ipv 16:9). Hou er verder rekening mee, dat de kleurweergave op een LCD (soms veel) slechter is dan op een CRT.
Link naar reactie
[quote:da327c1913="gerben"]Het meeste wat je download is in breedbeeldformaat. Daar zou een breedbeeld monitor kunnen helpen, maar dan moet die wel breder zijn dan je huidige scherm. Anders houd je hetzelfde formaat. Speelfilms zijn meestal in 1:3 verhouding, en daar helpt een breedbeeldmonitor wel wat, maar niet alles. Overigens heeft een breedbeeldmonitor ook niet een echte breedbeeldverhouding (16:10 ipv 16:9). Hou er verder rekening mee, dat de kleurweergave op een LCD (soms veel) slechter is dan op een CRT.[/quote:da327c1913]Ik dacht dat het hier oa ging om films shot in 16:9 widescreen hd .Maar welke monitor kan zoiets weergeven?
Link naar reactie
[quote:717ab794dd="gerben"]In principe elke monitor natuurlijk. Maar bij een breedbeeld zie je minder zwart. Als je een breedbeeld tv hebt, kun je die ook via de tv-out van je pc aansluiten. LCD- en plasma tv's hebben vaak ook wel een vga of dvi ingang.[/quote:717ab794dd]In ieder geval bedankt voor je reactie.Mijn ctr monitor geeft deze film inderdaad haarscherp weer, maar ik ben wel een derde van mijn beeld kwijt. In de niewste Tips and Trucs(december nr)op blz 70 staat een artikel hoe je een hd film kunt afspelen op een comp. Dit ga maar eens lezen.Gr ron
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...