Ga naar inhoud

Monitor blijft zwart na herstarten?


Aanbevolen berichten

Mijn Ilyama Vision Master Pro 413 blijft zwart na het opnieuw opstarten. Het lampje van de monitor blijft in de aanstand staan en de PC start wel gewoon op. (windows wordt opnieuw geladen.) Ik krijg alleen maar opnieuw beeld als ik een aantal keren herstart en/of de PC helemaal uitzet en weer opnieuw opstart dmv de aan/uit knop. Dit is naast dat het lastig is, natuurlijk niet goed voor de hardware. Mijn videokaart: Asus 7900GTX werkt ok. Kabels zijn ok. De monitor is ongeveer 4 jaar oud en heeft veel uren gemaakt. Is dit de aankondiging van het einde van mijn monitor of kan het aan windows liggen ?
Link naar reactie
Bij mij is het niet altijd. Het gebeurt soms. Mijn Videokaart en bekabeling is in orde! Het scherm blijft soms ook zwart na "automatisch beeldscherm uitschakelen", na beroeren van de muis of toestenbord springt de monitor weer aan (oranje standby lampje op de monitor wordt geel: aan) maar het scherm blijft zwart. Soms krijg ik hem weer aan de praat door een paar keer op de 'VIDEO1/2'-knop (op de monitor) te drukken.
Link naar reactie
[quote:25166a63e1="WatchDog"]In ieder geval hebben noch ik noch mijn hardwareleverancier dat euvel kunnen verhelpen. Aangezien het een ouder toestel is (PIII 666 Mhz), laat ik het een stille dood sterven: start het niet op, dan wordt het power-knop-drukken tot het ding het wel doet.[/quote:25166a63e1] na 20 keer op de powerknop drukken wil ie wel weer eens aanslaan. *The end is near (voor deze monitor dan; jammer want het beeld nog best redelijk)* Hier ga ik op zoek naar een nieuwe monitor: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1156578#1156578
Link naar reactie
Ik Jerom Ik in vrije tijd met computers spelen Knopje duwen vind ik leuk ... Nee het ligt dus niet aan de monitor. Ik en mijn leverancier hebben dat echt wel getest. Ook een andere monitor zorgt voor hetzelfde probleem. Het ligt dus aan iets in de systeemkast. Waarschijnlijk de onboard grafische kaart. Het is een oud toestel dat niet mega-veel gebruikt wordt, dus mag het zo sterven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...