Ga naar inhoud

Videokaart voor zelfbouw cockpit


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een Airbus cockpit na te bouwen en voor de beeldschermen die de instrumenten weergeven gebruik ik (of beter gezegd wil ik gebruik maken van) 5 monitoren. De projectie van het buitenaanzicht gebeurt door een andere computer met daaraan een Beamer. In de computer voor de instrumenten weergave zitten 4 videokaarten: 1 x Geforce 4 MX 440 - 64 MB - AGP 8x 2 x Nividia TNT 32 MB (PCI) 1 x Nividia Vanta 32 MB (PCI) Er is echter een probleem met de 2 monitoren op de Geforce 4 MX 440. ALs ik daar de laatste Force ware 91.47 wil installeren, loopt de computer vast (Windows XP - SP2 - NL). Ook een eerdere versie die ik nog had (84.21) krijg ik niet geinstalleerd. De foutmelding is als volgt: "De software die u voor deze hardware installeert (NVidia Geforce 4 MX 440 met AGP 8x) voldoet niet aan de eisen van de Windows logo test, die op compatibiliteit met XP controleert" Wat betekent deze melding en wat kan ik doen om dit te verhelpen? Paul
Link naar reactie
Dergelijke waarschuwingen duiden erop dat de drivers niet WHQL gesigneerd zijn(getest door Microsoft en dus 100% compatible zouden moeten zijn met Windows), hoewel de 84.21 release wel degelijk WHQL is. Vaak is het wel gewoon mogelijk deze waarschuwing te negeren en verder te gaan met de installatie "op eigen risico"(vaak voldoen de drivers gewoon prima). Ik vraag me overigens af of het wel mogelijk is om 5 monitoren aan te sluiten. Ik weet niet of hier mogelijkheden voor zijn binnen de Forceware stuurprogramma's.
Link naar reactie
De installatie programma's 84.21 en 91.47 raden af om door te gaan met de installatie vanwege die compatibilitieit. Als ik toch doorga, flitst het beeld tijdens die installatie naar 640x 480, waarna de computer opnieuw opstart en dan vervolgens in foutmodus komt. Ik kan dan kiezen voor terugkeer naar de vorige situatie en dan is het weer zoals het was. Conclusie installatie van de nieuwe drivers lijkt onmogelijk. Maar hoe nu verder? Kunnen de 2 uitgangen op een MSI Geforce 4 MX 440 inderdaad verschillende signalen geven of is het altijd een kloon (dual view). Op de website van MSI kan ik dit niet goed achterhalen. Paul
Link naar reactie
Heb je de oudere versie/(eventueel een Catalyst installatie als je hiervoor een ATI kaart had) helemaal netjes verwijderd met Drivercleaner? Het beste is de drivers eerst te uninstallen met Windows, vervolgens herstarten en Drivercleaner draaien(www.drivercleaner.net). Vervolgens start je weer opnieuw op en installeer je de nieuwste versie van Forceware onder veilige modus van Windows(F8 bij bootup).
Link naar reactie
Hiervoor zat er een Matrox G400 Dual head in. Ik heb die drivers alleen via Windows gedeinstalleerd. :oops: Inmiddels was ik er wel in geslaagd speciale drivers van MSI te installeren voor de AGP videokaart, maar helemaal goed is het niet. Want als ik een tweede monitor aansluit op de kaart weigert Flightsimulator op te starten (Windon start wel normaal). Moet ik dan die MSI drivers weer deinstalleren / drivercleaner en opnieuw de Forceware of zou ik beter de MSI drivers nemen? Paul
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...