Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart (AGP8)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil graag een nieuwe videokaart. Alleen ik heb een moederboord met een AGP8 slot erin. Nu is mijn vraag; moet ik een nieuwe computer kopen, of kan ik hem nog updaten..? Mijn eisen zijn vrij hoog. Ik wil er namelijk flight simulator X op spelen (grafgisch op maximaal). Momenteel heb ik het volgende systeem (van norrod): ---------------------------------------------------------- Moederboord: Asus K8S-MX Processor: Sempron 3000+ S754 Geheugen: 1024 MB DDR 400MHz (2 x 512mb) Harde schijf: 80Gb HDD IDE Videokaart: VGA GeForce AGP 6200 44A 128Mb ---------------------------------------------------------- Mn budget is zon 150,- voor alleen een videokaart, en 650,- voor een eventuele nieuwe pc. Wat raden jullie mij aan? Mvg, Ferry
Link naar reactie
grafisch op maximaal kan je in FS X wel vergeten. Maar dat kan ik zelfs wel vergeten en mijn pc is ongeveer 3 keer zo snel als de jouwe.... probleem is dat je voor 650 euro ook geen nieuw systeem kan samenstellen waarmee je het wel redt. Wat voor een voeding heb je in je systeem zitten? ik denk dat een gewone 6800 of een 7600GS het maximale is wat je er in moet zetten. Dan kan je in ieder geval wel fatsoenlijk gamen en op een redelijk niveau FSX spelen.
Link naar reactie
Ik heb een vergelijkbare computer (zie onderschrift), maar met een dergelijke configuratie geeft FS X alleen frustraties. Je kan nooit alle sliders op maximaal zetten en omdat er ook nog nauwelijks add-on scenery is voor FS X, raad ik je aan het voorlopig bij FS 9 (=FS 2004) te houden. Dan heb je mooiere scenery dan in FS X (want de standaard scenery van Nederland in FS X stelt echt niet veel voor) en kan je nog even doorsparen voor een computer die FS X echt goed aan kan. Ik zelf wacht zeker tot midden volgend jaar met FS X (want dan weet ik ook hoe FSX en Vista samenwerken). Paul.
Link naar reactie
Hey mensen, Bedankt voor al jullie reacties. Als ik een nieuwe computer aanschaf, wat heb ik dan nodig en hoeveel gaat mij dat dan ongeveer kosten (meer of minder dan duizend euro?) Mijn voeding werd om gevraagd: 350 watt ATX.. Moet deze worden vervangen als ik een nieuwe videokaart erin zet? En op de reactie van fs9. Ik heb nu voor veel geld nr. 10 gekocht, dus ga geen fs9 aanschaffen. De cenery van nederland die komt nog wel voor fsx. Aangezien het spel net nieuw is moeten alle updates nog komen. Nog even een vraag. Wat is de beste AGP8 videokaart die ik in mijn systeem kan zetten? (mijn systeem staat boven geschreven). Alvast bedankt, Ferry Verbeek
Link naar reactie
Het heeft geen zin om veel geld uit te geven aan een super-videokaart, want zoals hierboven al opgemerkt, gaat je processor de beperkende factor zijn (zeker voor FS X). Ik denk dat je met een 6800 of 7600 een leuke zaak zal doen, maar je moet anderzijds ook geen wonderen verwachten (bijv. meer dan 2x zoveel FPS want dat zit er niet in met alleen een nieuwe videokaart). Paul
Link naar reactie
Voor de huidige games als bf2 en bf2142, fear etc. Kun je je huidige systeem nog goed updaten. 6800gt of 7600gs of een 7600gt erin, betere psu. Zorg voor 2gb geheugen en je speelt 1280 resolutie med +. Als je overklokt dan kun je al aardig wat high gooien. Maaaaar FS X is zijn tijd verder voorruit en is grafisch erg zwaar. Een x1900xtx kan zelfs niet alles high aan om het speelbaar te houden. Dus bovenstaande update is leuk voor de meeste games maar FS X is zo zwaar dat een 7600gt eerder op low-med zit met spelen. Ik zeg koop een nieuwe pc met DX 10 kaart. Dus nog even wachten. Voor een kleine 1000€ kun je een best aardige game bak neer zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...