Ga naar inhoud

ASUS 7900GT TOP


Aanbevolen berichten

Het is wel een prima cpu, aardige prijs/prestatie. Zoals het eruit ziet word het een vrij zware game, 2gb zal zeker erg fijn zijn. Ik snap echter niet dat je een pc speciaal koopt voor een game die pas geplanned is voor Maart 2007, welke men het liefst op Windows Vista ziet draaien. Hieruit valt op te maken dat de game gebruik zal maken van dx10 welke de 7900gt niet hardwarematig zal weergeven, echter de boel zal wel gewoon compatible zijn. DX10 videokaarten zijn namelijk nog niet uit en komen zeer binnekort op de markt, Nvidia als eerst en daarna ATI. Aangezien bijna niets zo hard gaat als de ontwikkelingen in de GPU markt was het wellicht verstandiger geweest om de aankoop uit te stellen. (ik hoop dat ik niet te cru overkom) Er komt (lees ik net) trouwens ook een DX9 versie, welke niet zo mooi zal zijn als de windows vista / dx10 versie. Deze zal het prima doen op je pc, de DX10 versie weet ik niet, die zou best eens vrij zwaar kunnen zijn. Niet dat ik het zeker weet, maar ik denk dat de verschillende versies gewoon bijelkaar zitten. Qua mooiheid zou de volgorde zo zijn: Windows XP PS3 & Xbox360 Windows Vista als mooist.
Link naar reactie
Een vriend van mij (die er veel vanaf weet) vertelde mij ooit dat het gebruik van een Direct X 8.0 kaart niet echt veel doet met de performance op Direct X 9.0, het scheelt wel een klein beetje, maar je zou nog prima mee moeten kunnen, dit zag je ook bij de GeForce 6 serie tov de Radeon X800 serie, de X800XT was evensnel als de 6800 Ultra, terwijl die eerste geen DX9.0c ondersteuning had waar getest werd met DX9.0c.
Link naar reactie
[quote:fb77372a4c="Sander1337"]het gebruik van een Direct X 8.0 kaart niet echt veel doet met de performance op Direct X 9.0, het scheelt wel een klein beetje[/quote:fb77372a4c]Je legt het verkeerd uit. Een relatief snelle DirectX8 kaart presteert vaak relatief beter dan een langzame DirectX9 kaart in DirectX9 spellen, omdat bij de DirectX8 kaart de DirectX9 effecten gewoon uitgeschakeld zijn (bijv. GeForce4 Ti-serie vs. Radeon 9600-serie). Zo'n kaart heeft het daarom minder zwaar en is daarom sneller als je kijkt naar de fps'sen. Maar met een DirectX9 kaart zien DirectX9 [i:fb77372a4c]spellen[/i:fb77372a4c] er ook mooier uit. Bij de X800XT vs. GeForce 6800 Ultra speelt er trouwens wat anders: De X800XT ondersteunt nl. geen Shader Model 3.0 en de 6800 Ultra wel. Dus wanneer SM3.0 standaard aan staat in een spel, zal de 6800 Ultra hier een drop in fps'sen laten zien t.o.v. de X800XT die daarvoor geen ondersteuning biedt. Een ander voorbeeld is HDR + FSAA bij de X1900-serie. Bij de GeForce 7900-serie wordt dit nl. niet ondersteund.
Link naar reactie
Het is volgens mij andersom obi, SM3.0 maakt het "makkelijker" voor een videokaart, tevens is de programmeerbaarheid beter dacht ik. Zie : http://www.techreport.com/etc/2004q3/farcry/index.x?pg=3 Dus een X800XT zou beter presteren als hij ook SM3.0 capable was. En denk dat je bedoelt: [quote:4df5d1cbd2="Obi-wan-kenobi"] Maar met een DirectX9 kaart zien DirectX9 [i:4df5d1cbd2]spellen[/i:4df5d1cbd2] er ook mooier uit.[/quote:4df5d1cbd2]
Link naar reactie
[quote:ff4b2e3d73="Vandread"]Dus een X800XT zou beter presteren als hij ook SM3.0 capable was.[/quote:ff4b2e3d73]Ah ok, dat hele SM3.0 verhaal verkeerd begrepen. :oops: Of was het nou toch dat dat SM3.0 ook goed geprogrammeerd moest zijn? Dan snap ik overigens ook niet meer waarom SM3.0 nou zinloos was bij midrange kaartjes zoals de 6600-serie, maar goed. [quote:ff4b2e3d73="Vandread"]En denk dat je bedoelt: [quote:ff4b2e3d73="Obi-wan-kenobi"] Maar met een DirectX9 kaart zien DirectX9 [i:ff4b2e3d73]spellen[/i:ff4b2e3d73] er ook mooier uit.[/quote:ff4b2e3d73][/quote:ff4b2e3d73]Oeps, typo. Ik pas het ff aan ... :oops:
Link naar reactie
[quote:6dd1499388="Mr.nuub"]Misschien zelfs eerder heb ik net gehoort, maar nog een vraagje :) als ik windows vista op mijn pc zet heb ik den perzee DX 10 nodig of kan ik hem dan ook nog gewoon op DX 9 laten draaien? Dat je dit misschien kan instellen ? Bedankt....[/quote:6dd1499388] Okeej, weer wat informatie maar antwoord het nu eigenlijk op mijn vraag? m.v.g
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...