Ga naar inhoud

Review: Philips 190V7


Aanbevolen berichten

Zo, weer terug op dit forum. Was lang geleden. Als je lang graaft kun je topic van mij vinden over eventuele aanschaf voor een TFT. Maar dat is al bijna een jaar geleden. Die ga ik niet meer kicken. Een maandje geleden viel het krantje van de Makro op de vloermat. Ik 's ochtends bij het ontbijt beetje in bladeren. Wat zag ik toen. een 19" TFT, 8 ms voor maar 189,00 euro :o Meteen naar de winkel gestormd dus! Het betreft een Philips 190v7, zoals je reeds hebt kunnen lezen ben ik een maand in het bezit van deze monitor en ben er erg te vreden over. Het uiterlijk is wat saai.. Maar steekt goed in elkaar. die knoppen vallen er niet meteen uit à la sweex ;) Leuk detail is dat je aan de bovenkant van het scherm een klemmend gleufje vindt waarin je foto's, notes etc kan zetten. Handig! Het paneel. Deze is pixelperfect, helderheid is goed en even verdeeld, geen verschillen zichtbaar. Het scherm kent bij shooters en ralleygames lichte gohsting, eerst was de ghosting heel ernstig maar na de aanschaf van een DVI-kabel (niet meegeleverd!) werd dit een stuk minder, niet storend meer, alleen zichtbaar als je er goed oplet. Bij Doom III is het beter zichtbaar, maar niet storend. Het scherm kent backlight leakage in vrij grote mate, als je er op let in Doom III, zeer irritant, verder zal het me worst wezen. Ik ben erg tevreden over dit scherm. Mooi scherm voor een schappelijke prijs. Aanrader! [list:138f0024bd][b:138f0024bd]Specs[/b:138f0024bd] Schermgrootte: 19 Inch Maximale resolutie.: 1280 x 1024 pixels Reactietijd: 8 ms Contrast: 600:1 Helderheid: 300 cd/m² Maximale verticale Frequentie: 75 Hertz Pixelafstand: 0,294 mm Afmetingen: 424 x 418 x 235 mm [/list:u:138f0024bd] [img:138f0024bd]http://pics.zoom.cnews.ru/zoom//common//img/uploaded/image_gallery//2006/09/15/1-1.jpg[/img:138f0024bd]
Link naar reactie
Je kunt op verschillende manieren meten. Vroeger nam men veelal volledig uit naar aan en weer uit. Maar je kunt ook alleen uit naar aan meten. Of alleen aan naar uit. De beste methode schijnt gray-to-gray te zijn, dus van een gemiddelde grijswaarde naar een andere grijswaarde. Maar ja, wat meet je dan precies. Wacht je tot er absoluut geen verandering meer optreedt, of tot het oog geen verschil meer ziet, 90% van de wijziging, etc. etc. Het is hetzelfde verhaal als met brandstofverbruik van auto's. De opgegeven waarden zijn alleen in de allergunstigste omstandigheden te halen, met de motor zo zuinig afgesteld, dat ie nét niet afslaat. In de praktijk verbruik je altijd meer. In beide gevallen neemt men vaak gewoon de gunstigste waarden, om mee te adverteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...