Ga naar inhoud

ATI X800 Pro krijgt geen stroom


Aanbevolen berichten

Zo, lang geleden ;) Vraagje: ivm problemen met m'n mobo heb ik een nieuwe aangeschaft en bij 't aansluiten van de vgakaart (een Sapphire X800 Pro) krijg ik de melding dat de stroomkabel niet op de kaart is aangesloten. Dat is ie echter wel :-? Verschillende aansluitingen geprobeerd + tevens even op 't werk geprobeerd, maar ook daar het zelfde resultaat. Gezien de andere problemen met de mobo lijkt het er een beetje op alsof mijn pc een 'tik' heeft gehad, echter 't rare is wel dat ie nu meer doet dan met mijn oude mobo. Daar kreeg ik helemaal geen beeld en/of melding dat de stroomkabel niet was aangesloten. Pc heeft 't voor de vakantie ook prima gedaan (stond zo'n 24 uur per dag aan), maar na terugkomst van vakantie deed ie niks meer. Nu dus wel al wat meer, maar nu geeft de vgakaart dus weer problemen. Heb bewust maar nog wel een mobo met AGP gekocht ivm de kaart, maar nu lijkt ie ook stuk :( Volgende keer maar beter alle componenten testen voordat ik tot aanschaf over ga ;) Achteraf had ik dan bv beter een nieuw mobo kunnen kopen met o.a. PCI-E :) Maar goed, is niet anders ;) Iemand een idee ? Kaart is van juni 2004 en ik ben bang dat er geen garantie meer op zit.
Link naar reactie
Andere kabels heb ik al geprobeerd en de kaart geeft ook problemen op een andere pc (zelfde probleem). Plus heb ik net een nieuwe mobo gekocht en daar doet ie 't ook niet op. Conclusie is eigelijk dat de kaart gewoon niet goed is, maar ik vraag me af of zoiets nog te verhelpen is, aangezien ik wel gewoon bv beeld geeft alleen niet verder wil omdat de stroomkabel niet is aangesloten (althans, dat denkt ie).
Link naar reactie
Morgen neem ik 'm nog effe mee naar het werk en probeer hem daar nog even op een aantal pc's. Hij heeft het echter altijd met deze voeding goed gedaan + de voeding lijkt voor de rest in orde (mijn nieuwe onderdelen draaien probleemloos). Ook met bijna alleen de vga aangesloten op het stroom geeft ie de melding en dat zou de voeding (een 400 watt) toch moeten trekken, lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...