Ga naar inhoud

[PCIe] Alternatief voor Asus GeForce 6800 512MB DDR2?


Aanbevolen berichten

Op basis van het [url=http://tweakers.net/reviews/643/2]basissysteem uit de Tweakers Best Buy Guide[/url] stel ik een computer samen voor mijn broertje. Hij heeft in de eerste instantie het door iemand anders laten doen en die had een moederbord met AGP icm met de Asus GeForce 6800 512MB DDR2. Op het moederbord dat ik wil gebruiken zit PCIe en zal de grafische kaart dus niet passen. Mijn vraag is dan ook, wat is een goed alternatief voor deze kaart in de PCIe-smaak? Graag suggesties gebaseerd op ofwel gelijke prestaties ofwel gelijke prijs (ongeveer 180 euro) en dit ook in de reactie vermelden. Alle hulp is heel erg welkom! - Bas
Link naar reactie
[quote:201fadeff1="BasHamar"]Graag suggesties gebaseerd op ofwel gelijke prestaties ofwel gelijke prijs (ongeveer 180 euro) en dit ook in de reactie vermelden.[/quote:201fadeff1]Mag die kaart ook beter presteren voor een lagere prijs? :wink: [url=http://www.xfxforce.com/web/product/listConfigurationDetails.jspa?productConfigurationId=592431]XFX 7600GT XXX Edition[/url] in de [url=http://tweakers.net/pricewatch/142826]Pricewatch[/url]
Link naar reactie
[quote:5af2c90bcc="Obi-wan-kenobi"]Mag die kaart ook beter presteren voor een lagere prijs? :wink:[/quote:5af2c90bcc]Maar natuurlijk! :D Maakt het verschil van 512MB tov 256MB niet uit? [quote:5af2c90bcc="gerben"]Is een ander moederbord ook een overweging?[/quote:5af2c90bcc]Als daar een goede reden voor is. [quote:5af2c90bcc]Gerben ik heb zo'n idee dat het broertje nog geen pc heeft maar gewoon bij verschillende mensen suggesties vraag, echter dat moet de TS maar even ophelderen[/quote:5af2c90bcc]Dat klopt idd. Hij heeft wel een hele oude PC maar de componenten zijn het niet meer waard om te gebruiken. Een vriend van hem heeft een computer samengesteld en ik ben gevraagd om mijn mening. Ik zag dat de Tweakers BB-Guide ook een computer voor een vergelijkbare prijs maakt en ben nu dus het een en ander aan het vergelijken. Persoonlijk heb ik het gevoel dat de Tweakers-PC wat meer toekomstperspectief biedt, maar dat moet ik nog even hard kunnen maken. Iedereen iig alvast bedankt voor de reacties, meer suggesties, vragen en discussiepunten zijn nog steeds welkom! :D - Bas
Link naar reactie
[quote:d5b30c9cd5="BasHamar"]Maakt het verschil van 512MB tov 256MB niet uit?[/quote:d5b30c9cd5]Nee, alleen bij hele snelle videokaarten heeft het zin om meer dan 256MB geheugen te hebben. En die 512MB DDR2 van die GeForce 6800 loopt nog tergend traag ook (540MHz t.o. 1.6GHz bij de 7600GT XXX). http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=992&l1=2&l2=7&l3=3
Link naar reactie
+ het is ddr2 ipv van de ddr3 van de 7600gt. Dat is nog niet zo heel erg mits het ddr2 op hoge snelheid loopt. Maar dat doet het dus zeker niet. Die 512mb is dus waardeloos. De zelfde kaart met 256mb ddr2 zou net zo snel zijn. Die 512mb is meer marketing. En de 7600gt is stukken sneller als de huidige kaart. Als het nog wat goedkoper moet en toch beter moet presteren is een 7600gs ook een optie maar de gt heeft de voorkeur.
Link naar reactie
[quote:338210338d="Obi-wan-kenobi"][quote:338210338d="r.marijnissen"]De zelfde kaart met 256mb ddr2 zou net zo snel zijn.[/quote:338210338d]Zelfs sneller, want die 256MB DDR2 is dan hoger geklokt, op ca. 800MHz. Waarom 512MB DDR2 slechts op ca. 533MHz loopt is mij trouwens een raadsel, heeft dit te maken met een beperking van de geheugencontroller?[/quote:338210338d] Nee dat kan niet want de 6800 Ultra 512 had zijn geheugen ook op 1250 MHz lopen, dit was dan wel DDR3, maar die snelheid is iig wel mogelijk, daarnaast draait een ander model 800 MHz met DDR2, kortom, dat is gewoon budgetair, er is goedkoper geheugen gebruikt om meer geheugen te kunnen gebruiken.
Link naar reactie
[quote:da720b2b42="Obi-wan-kenobi"][quote:da720b2b42="Sander1337"]dat is gewoon budgetair[/quote:da720b2b42]Mja, jammer dat je dat dan niet vertaald ziet in een lagere prijs voor het produkt. De besparing is zeker opgegaan aan marketingkosten ... "512MB is zo stoer, hiep hoi, tra la la ..." :lol:[/quote:da720b2b42] Nou volgens mij is besparing opgegaan in "meer" geheugen, niet zozeer marketing... het zal vast en zeker ook wel meetellen, maar meer geheugen zal wel de belangrijkste factor zijn, In ieder geval zou ik als ik jou was voor een PCI kaart kijken naar een 7600GT ofzo...
Link naar reactie
[quote:1c11e86830="Sander1337"][quote:1c11e86830="Obi-wan-kenobi"][quote:1c11e86830="Sander1337"]dat is gewoon budgetair[/quote:1c11e86830]Mja, jammer dat je dat dan niet vertaald ziet in een lagere prijs voor het produkt. De besparing is zeker opgegaan aan marketingkosten ... "512MB is zo stoer, hiep hoi, tra la la ..." :lol:[/quote:1c11e86830] Nou volgens mij is besparing opgegaan in "meer" geheugen, niet zozeer marketing... het zal vast en zeker ook wel meetellen, maar meer geheugen zal wel de belangrijkste factor zijn, In ieder geval zou ik als ik jou was voor een PCI kaart kijken naar een 7600GT ofzo...[/quote:1c11e86830] Is dan toch marketing. Ze plakken er veel geheugen op maar het is rete traag + core is er te traag om er goed gebruik van te kunnen maken. Dus de niet wetende denkt iets snels te hebben. Maar zelfs als hij de 6800 had gepakt met 256mb dan was hij goedkoper uit + sneller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...